• Margarit

Vill tipsa om ett jättebra brädspel

Köpte detta brädspel till sonen på 3,5 år i julklapp: www.ahlens.se/underhallning/spel/barnspel/spel-richard-scarry-busytown.html

Ville bara tipsa om att det är jättebra! Man spelar i team mot några av figurerna i Busytown. Vinner man, vinner man tillsammans och förlorar man så förlorar man tillsammans. Sonen tycker det är jättespännande och vill spela flera gånger om dan.

Rekommenderas!

• Svar på tråden Vill tipsa om ett jättebra brädspel
  • Lenora

Tack för tipset!

Hur är det för vuxna att spela? Vi letar alltid efter brädspel som vi vuxna inte tycker är helt hjärndödande tråkigt att spela med vår treåring. 

• Margarit
    Lenora skrev 2012-01-02 12:47:06 följande:
    Tack för tipset!

Hur är det för vuxna att spela? Vi letar alltid efter brädspel som vi vuxna inte tycker är helt hjärndödande tråkigt att spela med vår treåring. 
    Det är det som också är så bra med det här spelet. Det är faktiskt ganska kul, tycker både jag och min man. Okej, inget sånt man som vuxen skulle välja att spela tillsammans med andra vuxna givetvis, men för att vara ett barnspel så funkar det ypperligt.
  • Lenora
    Margarit skrev 2012-01-02 12:49:09 följande:
    Det är det som också är så bra med det här spelet. Det är faktiskt ganska kul, tycker både jag och min man. Okej, inget sånt man som vuxen skulle välja att spela tillsammans med andra vuxna givetvis, men för att vara ett barnspel så funkar det ypperligt.
    Det låter helt perfekt, jag ska försöka att få tag på det till vår spelkollektion. Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Margarit
    Lenora skrev 2012-01-02 12:51:45 följande:
    Det låter helt perfekt, jag ska försöka att få tag på det till vår spelkollektion. Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Har du några tips om spel för treåringar? Vi har ett par olika varianter av memory och så detta, så vi behöver fylla på förrådet.
  • Lenora
    Margarit skrev 2012-01-02 12:56:15 följande:
    Har du några tips om spel för treåringar? Vi har ett par olika varianter av memory och så detta, så vi behöver fylla på förrådet.
    Här är våra favoriter:

Cranium Cariboo, tyvärr är det ur produktion och har ersatts av en plastig nedbantad variant som heter Cranium Cariboo Island. Jag hittade vårt begagnat.

Gulo Gulo

Zitternix

The Little Orchard

Kids of Carcasonne

Dottern älskar Ballongspelet men det är oerhört tråkigt för oss vuxna.

Vi har köpt ett spel som heter Viva Topo som verkar bra men dottern är lite för ung än.
  • Margarit

Tack för tipsen! Ska kolla in dem!

• Alle
    Tempo och Quips är två enkla spel som man står ut med att spela även som vuxen.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Lenora
    Alle skrev 2012-01-03 14:03:02 följande:
    Tempo och Quips är två enkla spel som man står ut med att spela även som vuxen.
    Tempo har jag hört ska vara bra, framför allt för de allra minsta som precis börjat spela spel.
  • Tezz80
    Lenora skrev 2012-01-02 13:17:20 följande:
    Här är våra favoriter:

Cranium Cariboo, tyvärr är det ur produktion och har ersatts av en plastig nedbantad variant som heter Cranium Cariboo Island. Jag hittade vårt begagnat.

Gulo Gulo

Zitternix

The Little Orchard

Kids of Carcasonne

Dottern älskar Ballongspelet men det är oerhört tråkigt för oss vuxna.

Vi har köpt ett spel som heter Viva Topo som verkar bra men dottern är lite för ung än.
    Kan du berätta lite om Kids of Carcassonne, gillar den vanliga varianten och blev nu nyfiken :)
Svar på tråden Vill tipsa om ett jättebra brädspel