• Fridajo

Ni som flaskmatar, brukar ni låta andra mata bebisen?

Jag har flaskmatat/matar båda mina barn, med den äldre tror jag att det mest var jag och pappan som matade, med lillan vi har nu så har dom närmaste fått börja mata sedan hon var kanske 2 mån.

Precis i början ville vi göra det själva och knyta an till henne så mkt som möjligt. Hon är lite tidigt född åxå så man var lite extra rädd om henne när hon var som minst. (är vi ju nu åxå såklart men ni förstår säkert vad jag menar)

Gör som NI känner, släkten får acceptera erat beslut, det är erat barn. Dom får säkert hålla bebisen då ni matat klart. Och det är inte tramsigt att vilja mata sitt eget barn, är väl rätt naturligt att inte vilja "släppa ifrån sig" sin bebis?

All lycka till!!  

• Fridajo
    MyLifeAsMum skrev 2012-01-27 13:10:24 följande:
    Självklart var det mer än bara mig och pappan,
    men jag hade en deprission när hon föddes,
    och jag kan ärligt säga att INGEN inte ens hennes pappa
    ( förutom direkt när hon föddes en stund ) fick hålla henne,
    jag satt med henne på bröstet, sov med henne på bröstet etc i 3 veckor minst,
    & det var inte av elak het eller något, utan det var för att jag var så fruktansvärt rädd
    att något skulle hända henne, men sakta och säkert började det släppa med tiden,
    och jag har tur som hade en så förstående man vid min sida!

Andeldningen till att jag blev så tvärt emot hans familj var för att dom tog henne
    ifrån mig när hon var 5 dagar gammal , FAST vi sagt att INGEN skulle hålla henne.
    och dom lyssnade inte alls på vad jag sa , utan gjorde vad dom själv ville och tyckte!
    oavsett hur man ser det så är det min dotter , inte deras och det är mina regler som gäller.

Vill även påpeka att min dotter inte gillade att vara i deras närhet iheller,
    eftersom hon kände hur jag mådde ( enligt bm och läkare iallafall )
    och det stämde , för hon grät och grät så fort vi var i deras närhet, och minst i flera
    timmar efter att vi åkt hem, hon var INTE sig själv!

Så tycker du bör ta reda på fakta innan du slänger ur dig sådana saker,
    det är inte direkt snällt att säga så, och hur fan vet du om vad jag är som mamma?
    kan säga att bättre mamma finns INTE, jag gör allt för min dotter , mer än många andra kan jag lova!
    Lyssna inte på dumma kommentarer, du är säkert en underbar mamma!
    Jag hade världens diskussion med en annan här på fl igår om napp eller inte. Hon i princip anklagade mig för att jag våldförde mig på barnet eftersom jag försökte få henne att ta nappen, eftersom hon VILL ha den men har nu i slutet mest tuggat på den. Ah, blev en hiskelig diskussion, men sånt kommer man ju tyvärr inte ifrån då det är en öppen tråd....finns alltid dom som tror sig vara mer än andra mammor och verkar ha ett otroligt stort behöv av att trycka ner andra.

Lycka till med allt och gör som ni känner blir bäst för er och erat barn. 
  • Fridajo

Jag tycker att det är så tråkigt att man inte ska kunna be andra om råd här på fl utan att bli nedstampad som en lort.
    Varför måste man hacka och kritisera så mkt när det är någon som ber om råd? Alla har ju olika sätt att se på saker självklart, men jag tycker inte att man behöver döma ut någon för det, ellr börja kritisera någon för att man kanske vill veta hur andra har gjort. 

Svar på tråden Ni som flaskmatar, brukar ni låta andra mata bebisen?