Inlägg från: sheeba |Visa alla inlägg
  • sheeba

Katt borta i 8 hårdavinterdagar.

Hejsan, min lilla gosiga katt Sheeba har försvunnit, vi har skrivit ut affischer med hittelön, meddelat grannarna o.s.v. Men det har snöat ordentligt och det har blåst mycket dessa dagar. Hon försvann på annandag jul och har inte kommit hem än.. Jag kunde inte ens ha kul på nyår utan att jag tänkte på att hon säkert var rädd för raketerna eller t.o.m var dödGråter Så nu undrar jag om det finns nån enda chans att hon överlevt? För hon betyder så himla mycket för mig!! Skulle vara tacksan för svar.

• Svar på tråden Katt borta i 8 hårdavinterdagar.
  • sheeba

Ja, katten är fortfarande borta. Har anmält till polisen och satt upp lappar med hittelön. Men ingen har sett henne. Men hon är en duktig jägare så jag tror att hon iaf inte går omkring ovh svälter. Vi bor i ett samhälle och det finns inte så mycket skorg där vi bor (Robertsfors) Men jag ska nog börja gå ut och kolla i dom närmaste skogarna!

• sheeba

Hörde just av en granne att hon hade suttit på våran gård då vi var hos några gäster IGÅR! 
    Och idag såg jag kattspår utanför mitt fönster! Jag följde efter spåren men det hade snöat lite så till slut försvann domRynkar på näsan.
    MEN NU HAR JAG HOPP!

• sheeba
    tackförfisken skrev 2012-01-07 19:15:33 följande:
    Ja, gå ut och ropa/ skramla med mat ikväll. Väldigt fin liten katt:)
    mfe skrev 2012-01-07 19:12:05 följande:
    Kollat nere vid brännan och gjuteriet? Där är det ju mycket skog och mycket katter!
    Catbride skrev 2012-01-07 19:12:47 följande:
    Håller tummarna så hårt jag kan för att hon ska dyka upp igen!!! Ställ ut lite mat till henne och se om du kan gå ut å locka lite senare i kväll, när allt är lugnt!

Ps. Hälsa "Robban" - jag har släktingar där! Ds
    Tack så mycket för tipsen! Det ska jag göra!
Svar på tråden Katt borta i 8 hårdavinterdagar.