• Anonym (inget)

Pergotime

Jag blev inte gravid, har ätit både enkel, dubbel och trippelkur i flera omgångar under ca 2 år, säker 14 kurer eller något, tappar räkningen.  Blivit gravid 3 gånger men har slutat i tidigt missfall, längsta det höll sig var till vecka 8.

Inget fel i övrigt på mig eller maken så nu tänkte vi prova med provrör i stället.

• Anonym (inget)
    Anonym skrev 2012-01-07 09:18:10 följande:
    ni som tagit Pergotime flera gånger
    har ni fått ÄL på samma dag alla gånger?
    jag har i vanliga fall ÄL på dag 12
    med första dosen Pergotime blev det på dag 17
    Tror det är rätt normalt att man får äl senare än man brukar när man äter Pergo. För min del har dat aldrig varit särskillt regelbundet, allt från dag 18- dag 26.
    Anonym (pergo) skrev 2012-01-05 14:35:01 följande:
    fy beklagar missfallen =( hoppas verkligen att det blir ett plus för er under provrörstiden!
    Tack så mycket. Hoppas det går bättre för er. Statistiken säger ju att chanserna är stora med pergotime :)
  • Anonym (inget)
    ISophia skrev 2012-07-20 16:33:29 följande:
    Jag och min sambo har försökt få barn i ett och ett halvt år utan att lyckas. Har försökt kontakta gyn, men de har sommarstängt och vi vill inte vänta i 2-3 månader till. 
    Jag undrar om det finns någon som fått Pergotime eller liknande utskrivet och har några tabletter över? Skulle kunna betala nästan vad som helst. 

mejla mig på littlei_93@hotmail.com

skulle vara så otroligt tacksam!
    Du vet att man måste göra en undersökning innan. du kan ha stopp i äggledarna eller annat otäckt som gör det jättefarligt att äta äggstimulerande tabletter ju!!

Skulle aldrig våga riskera något sådant om det var jag. Riskera sin egen hälsa och riskera att bli helt steril eller något baraa för att man inte orkar vänta några månader..
Svar på tråden Pergotime