• Anonym (pergo)

    Pergotime

    Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

    Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

  • Svar på tråden Pergotime
  • lavli

    Jag lyckades efter en enkel och två dubbel kurer. Har pco å därför väldigt sällan äl. Min lilla tös kommer i slutet på februari

  • LizG

    Har pco och ingen egen äl och gick därför pergo.
    Första gången så åt jag många kurer, enkel dubbel o tillslut trippel för att gå äl. På tredje trippelkuren tog det sig o vi fick en pojke -04.
    Andra gången så gick jag direkt från p-piller till pergo pga gyn inte såg det som en chans att testa själv. Åt enkel ingen reaktion så vi tog trippel o då tog det sig direkt och vi fick tvåäggs tvillingar -10.
    Ända sedan tvillingarna har mensen såklart varit upp o ner o eftersom jag inte trott min kropp fungerade så har inte vi tänkt på skydd.. Men nu på nåt vänster så funkar min kropp o jag är gravid helt spontant (bf maj).
    Lycka till med din pergokur o hoppas att du inte behöver ta allt för många.

  • Anonym (pergo)
    lavli skrev 2012-01-03 11:56:09 följande:
    Jag lyckades efter en enkel och två dubbel kurer. Har pco å därför väldigt sällan äl. Min lilla tös kommer i slutet på februari
    oh gud va roligt att höra!! Grattis till bebis!!! =)
  • Anonym (pergo)
    LizG skrev 2012-01-03 12:48:55 följande:
    Har pco och ingen egen äl och gick därför pergo.
    Första gången så åt jag många kurer, enkel dubbel o tillslut trippel för att gå äl. På tredje trippelkuren tog det sig o vi fick en pojke -04.
    Andra gången så gick jag direkt från p-piller till pergo pga gyn inte såg det som en chans att testa själv. Åt enkel ingen reaktion så vi tog trippel o då tog det sig direkt och vi fick tvåäggs tvillingar -10.
    Ända sedan tvillingarna har mensen såklart varit upp o ner o eftersom jag inte trott min kropp fungerade så har inte vi tänkt på skydd.. Men nu på nåt vänster så funkar min kropp o jag är gravid helt spontant (bf maj).
    Lycka till med din pergokur o hoppas att du inte behöver ta allt för många.
    åh så roligt att höra folks berättelser... skönt att höra att det finns hopp med dessa tab!  och gud va roligt med alla dina barn!!! tack för att du dela me dig!!!
  • Anonym (undrar)

    Någon som ätit en kvarts tablett (en dag)o fått flerbörd på det?
    Jag fick tvillingar på halv tablett (tre dagar).

  • Anonym (inget)

    Jag blev inte gravid, har ätit både enkel, dubbel och trippelkur i flera omgångar under ca 2 år, säker 14 kurer eller något, tappar räkningen.  Blivit gravid 3 gånger men har slutat i tidigt missfall, längsta det höll sig var till vecka 8.

    Inget fel i övrigt på mig eller maken så nu tänkte vi prova med provrör i stället.

  • Anonym (pergo)
    Anonym (inget) skrev 2012-01-05 11:47:56 följande:
    Jag blev inte gravid, har ätit både enkel, dubbel och trippelkur i flera omgångar under ca 2 år, säker 14 kurer eller något, tappar räkningen.  Blivit gravid 3 gånger men har slutat i tidigt missfall, längsta det höll sig var till vecka 8.

    Inget fel i övrigt på mig eller maken så nu tänkte vi prova med provrör i stället.
    fy beklagar missfallen =( hoppas verkligen att det blir ett plus för er under provrörstiden!
  • Anonym (pergo)
    Anonym (undrar) skrev 2012-01-05 11:39:19 följande:
    Någon som ätit en kvarts tablett (en dag)o fått flerbörd på det?
    Jag fick tvillingar på halv tablett (tre dagar).
    oj på en halv tab bara! Varför åt du dessa tab?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (pergo) skrev 2012-01-05 14:44:30 följande:
    oj på en halv tab bara! Varför åt du dessa tab?
    Det tog tid att bli gravid (oförklarligt barnlösa) trots tidigare grav. På en tablett i fem dagar (som man oftast börjar med) hade jag massor med äb på båda sidorna) Är tydligen väldigt lättstimulerad. Inga fel konstaterade på oss, ev något färre simmare än normalt.

    Ingen som endast ätit en 4e dels tabl? Vilket resultat isf?
  • Anonym (pergo)
    Anonym (undrar) skrev 2012-01-05 16:54:55 följande:
    Det tog tid att bli gravid (oförklarligt barnlösa) trots tidigare grav. På en tablett i fem dagar (som man oftast börjar med) hade jag massor med äb på båda sidorna) Är tydligen väldigt lättstimulerad. Inga fel konstaterade på oss, ev något färre simmare än normalt.

    Ingen som endast ätit en 4e dels tabl? Vilket resultat isf?
    aha okey! tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den frågan... hoppas någon annan kan svara!
Svar på tråden Pergotime