• Guffi

Pergotime

Hej!
    Jag hoppar in här också om det är ok. Går på utredning och ska på vul på måndag. Om den inte är tillfredsställande ska jag börja med pergotime..

En fråga jag har efter att ha läst tråden är varför det är samlagsförbud om man är överstimulerad? Å vad innebär det? Väldigt ny på detta så orkar ni förklara är jag tacksam!

Håller tummarna för er alla! :)

• Guffi
    Anonym skrev 2012-01-13 16:12:42 följande:
    Min läkare sa att om det är en eller två äggblåsor så får man försöka, vid två är det risk för tvillingar.
    Men om det är 3 eller fler (då är man alltså överstimulerad!) får man samlagsförbud1
    Detta för att det finns risk för trillingar o större risker...men i min ålder (40) borde inte risken för att alla äggblåsor faktiskt släpper ägg, att alla kanske inte är så bra kvalitet, o att alla 3 ska befruktas borde vara helt sanslöst liten risk tycker jag (o många här på FL o vänner!)...så vi har faktiskt trotsat förbudet!!
    En del tjejer som tar Pergotime får inte ens gå på VUL, så då undrar man varför jag ska få förbud egentligen!
    Vi har försökt bli med barn i 1½ år nu o haft ett missfall för 1 år sen.
    Om vi inte lyckas nu blir det IVF!
    Tusen tack för ditt svar! Ja, om man inte ens undersöker äggblåsorna på alla  vid en sån behandling så är det ju märkligt att de kommer med såna förbud..

Jag håller tummarna för att det går vägen för er!
  • Guffi

Mensen kom denna månaden också så nu äter jag pergo för glatta livet ;) Sista dagen imorgon, vul i dag 16 och sen tänkte jag testa med äl-stickor hemma för att ha koll :)

Är det alltid så att äl förskjuts när man äter pergotime? Eller kan äl komma tidigare? Funderar på vilken dag jag ska börja testa.. Enligt testerna är det runt dag 12 jag ska börja testa..

Svar på tråden Pergotime