• Balder14

Pergotime

Hej underbara människor!

Så skönt att läsa om er/oss som är i samma situation..
    Jag har ätit min 4 pergotime omgång och ska på VUL på onsdag...
    Jag fick även en spruta sist jag var på VUL för att äggen skulle få en "extra skjuss", men det hjälpte inte :(
    Nu hoppas och hoppas jag att det ska "ta sig" snart.
    Vi har försökt i 2 år i april...

• Balder14

Jag får ägg varje månad men det vill inte ta sig. Imorgon blir det VUL och tänkte även använda ägglossningstest denna gången. Vet någon vad nästa steg är när inte Pergotime funkar?

• Balder14

VUL såg väldigt bra ut. Jag hade 4 mogna ägg som var mellan 14mm till 21mm. Jag fick även en spruta denna gången. Tog ett ägglossningstest på kvällen och det var positivt. Vi hade sex 2 dagar sedan fick jag en fruktansvärd mensvärk och även blod. Nu har jag haft små blödningar i ett dygn. Vad beror detta på? Kan jag vara gravid ändå?

• Balder14
    Anonym (pergo) skrev 2012-01-22 12:02:27 följande:
    oj min första tanke va nidblödning... men den kommer väl inte så tidigt utan en vecka senare ungefär va... om jag hade varit du så hade jag ringt läkaren imorgon...
    Jag tror inte det är nidblödning utan det är nog mellanblödning (när äggen lossnar).
    Jag tror jag avvaktar att kontakta min läkare.
    Väntar nog in min mens som ska komma om 2 veckor.
    Tror inte jag är gravid...
  • Balder14
    Anonym skrev 2012-01-22 21:02:35 följande:
    Jag hade 3 äggblåsor på 13,17 o 18 o vi fick sexförbud!
    Precis som första Pergotimegången....
    konstigt att det är så olika direktiv?!!

Efter första Pergotime fick jag konstiga blödningar, först lite som började ca 3-4 dagar efter ÄL o varade i kanske 2-3 dagar...o sen 14-15 dagar efter ÄL (då ju mensen borde kommit) men då blödde det bara en halv dag...så skumt!!
    Så jag vågade inte påbörja nästa Pergotimeomgång förrän 2 månader efter första, när jag till slut fick vanlig mens.
    Det är 4:de månaden jag har tagit pergo nu. Om det inte funkar denna gången så hoppas jag på att de undersöker mina äggleder. Men när jag var hos läkaren så lät det som om jag redan var gravid för äggen och slemhinnan såg så bra ut, så det skulle inte vara några problem. Men nu blir orolig när jag haft lättare blödningar i 1 ½ dag. Det har nu upphört.
    Ja det är konstigt att läkare ger olika direktiv...
  • Balder14
    Anonym skrev 2012-01-22 21:35:29 följande:
    Men denna gång trotsade vi förbudet förresten!!Flört
    Sista chansen innan IVF.
    Jag är på ÄL +11 idag o testade imorse mycket svagt streck positivt!!!
    BIM är om 3-4 dagar...så jag hoppas att strecket ska bli starkare o att det äntligen ska bli vår tur nu!!
    STORT GRATTIS!!!!
    Jag hoppas jag kan dela din glädje om några veckor.
    Hade vart kul att följa er resa.
    Lägg gärna till mig som vän ;)
Svar på tråden Pergotime