Pergotime
Hej alla!
Det verkar väldigt olika hur Pergotime ges och när! Jag har ägglossning, har blivit gravid men det har tyvärr slutat i missfall.
Jag tog kontakt med en klinik och redan på första besöket skrev hon ut Pergotime. Berättade hur lång min cykel är och att vi försökt ca 1.5 år. Hon tyckte att jag hade väldigt kort period (10dagar) mellan första menstruationsdag och äl, då kan det tydligen va så att ägget och slemhinnan egentligen inte har hunnit växa till sig riktigt. Inga prover togs då, visst en snabbvisit för en "titt" blev det.
Jag fick komma tillbaka på mensens tredje dag för blodprov. Samma dag som jag började med Pergotime och åt dessa i 5 dagar (åt mellan 30/1 å 3/2). Imorgon ska jag på återbesök för att få besked på blodprov och misstänker att hon även ska kolla äggblåsor. Inget hon nämnde, men det är 12:te dagen...
Fortfarande ingen äl så hoppas att äggen växer.
För min del kan jag säga att har jag 3 äggblåsor och får förbud - då sexar jag ändå! Risken är liten att alla ska sätta sig och skulle det ske, då överväger jag att behålla dom alla eller göra en fosterreduktion som en annan tjej gjort härinne. Twins behåller jag utan tvekan.
Hoppas vi kan följas åt och se hur det går!
Kram på er!
Kör varannan dag, då hinner simmarna återhämta sig bra mellan loppen!