Pergotime
Hur många äggblåsor hade du, 1 stor eller?
Jag måste göra IVF med egna pengar eftersom jag fyllt 40, kanske därför det går lite snabbare.
Hej underbara människor!
Så skönt att läsa om er/oss som är i samma situation..
Jag har ätit min 4 pergotime omgång och ska på VUL på onsdag...
Jag fick även en spruta sist jag var på VUL för att äggen skulle få en "extra skjuss", men det hjälpte inte :(
Nu hoppas och hoppas jag att det ska "ta sig" snart.
Vi har försökt i 2 år i april...

Första pergo kuren blev en miss.... provar en omgång till!!!
ja verkligen underbart att höra era historier!!! nu kämpar vi på flickor!!! Snart borde det vara våran tur oxå!!!
va inne på vul idag... fint ägg på 19mm bara att kämpa på....
Hur stora är äggen när dom släpper? och hur fort växer dom? Någon som vet detta?
Man mäter inte själva äggen utan äggblåsan. Vad jag har läst så är det vanligt att äggblåsan är 18-20mm när ägget släpps. Har man fått Pergotime brukar tillväxten bli lite längre så blåsan blir 20-22mm innan den släpper ägget. Ägget hinner då mogna lite till. Jag har tydligen problem med att min äggblåsa släpper ägget tidigt. Då är ägget inte tillräckligt moget kan man säga, inte riktigt livsdugligt.
Tillväxttakten är däremot individuell, hittade följande info i en annan länk:
"I början av äggmognaden kanske de växer 1 mm per dag i bästa fall och i slutet kan de växa fortare. Uppåt 3 mm." (note... dom pratar om äggblåsan)
Jag har varit på återbesök idag. Förra cykeln hade jag äl dag 10/11 men nu är jag på 13 och ännu ingen äl.
Blodproverna visade inga avvikelser som skulle behöva medicineras. Hon gjorde VUL och såg en äggblåsa på 15mm och beräknade äl till tidigast söndag. TYPISKT!!!! Gubben ska iväg så det är lördag natt som gäller och sen får jag hålla tummarna för att det är sekret som är rätt och att dom små rackarna har lust att leva och ligga å vänta!!! ;)
Sen tyckte jag det va lite småkul... Innan VUL-et sa jag till henne att där är ett ägg på höger sida men det har inte släppt ännu. Känner lite ilningar men inte tillräckligt ont för ÄL. OCH - det bekräftade hon.
Äggblåsan på 15mm satt på höger sida och slemhinnan hade bra tillväxt. Vänster sida var lite mindre.
Jag är så glad att jag har trott rätt med mina äl-känningar!!!!
På mig funkade dem inte.... men nu ett år senare sitter jag här i vecka 22 :) men det var med hjälp av ivf!
Hejsan! Tack så mycket! Japp det är första barnet :)