• Anonym

Nässprayen tar knappt längre...

Anonym (täppt) skrev 2012-01-03 15:15:40 följande:
    Om man bara tar till natten kan man gå längre än tio dagar då utan att riskera att förstöra något?
    Jag har gått och varit lite småförkyld länge, täppt i näsan när jag ligger ner typ i två veckor. Tar bara nässpray inför att jag ska sova (för att slippa snarka och väcka han bredvid).Jag kan liksom leva med att vara lite täppt dagtid, det gör mig inte så mycket, det är mest nattetid som är ett problem eftersom jag snarkar när jag blir förkyld.
    Testa annars Breathe Right - Nezestrips på natten. (finns på apoteket)
    Ett plåster utan läkemedel som används då man är täppt i näsan eller mot snarkning.
    Jag testade dessa för 2veckor sen och har använt varje natt sen dess. Snarkar betydligt mindre och sover så mycket bättre (då jag inte väcker mig själv med snarkningarna) Testade en natt utan plåstret och jag var som i dimma dagen efter då jag sov så dåligt den natten. 
  • Anonym

Här kan du läsa om plåstrena
    http://www.breatheright.se/

Det går ju att testa ifall de fungerar eller inte. Hjälper de det minsta lilla kan det ju vara bra så du kanske kan stå ut och bli av med nässprayen så näsans slem hinnor kan återgå till det normala.  

• Anonym

Jag är numera bara periodare. Använder mest till natten.

Förr var jag mer beroende & försökte sluta med hjälp av rhinocort. Det funkade inte, men däremot att trappa ner & käka Sinova som är avsvällande funkade & jag hade ett par år då jag bara behövde använda nässpray vid förkylning...tills jg blev gravid igen då. Fast jag tar myyycket mindre nu än förr

Nu på våren är jag också noga med att ta allergimedicin för så fort det kommer pollen i luften ökar mitt behov av nässpray..

• Anonym

Ni med kronisk nästäppa, kolla in något på Youtube som heter Buteyko-metoden, och hur man med enkla andningsövningar får täppan att släppa på bara några minuter. Funkade för mig, jag hade vart täppt i flera år...

Svar på tråden Nässprayen tar knappt längre...