• Anonym

Vad är det i min mun?

Igårkväll kändes det lite ömt på höger sida i munnen. Mellan halsmandeln och sista tuggtanden, kan man säga. Idag på dagen har det också gjort ganska ont, svårt att svälja och så. Och nu på kvällen så tog jag ficklampan och kikade... detta såg jag:

forumbilder.se/images/91201294832PM8ef6.jpg

Det är alltså det vita "strecket", nästan i mitten av bilden. Ber om ursäkt för äcklig bild
    Men vad är det för nåt?! Det gör väldigt ont. Det är mycket ömt, men jag har ändå provat att peta och "gnugga" med en tops samt pilla med en pincett som jag eldat på. Men nä, det verkar inte vara något som går att göra sönder. Halsfluss grejer är ju också vita men de borde sitta längre bak, typ i halsmandlarna.

• Svar på tråden Vad är det i min mun?
  • Frida g

Googla på afte blåsor o se om det stämmer. Har haft det ibland o det gör ont o är vita blåsor!

• Anonym

Ja jag googlade bilder. Håller med er fast det verkar vara vanligast på läppen? Insidan av läppen.

• Anonym (afte)
    Anonym skrev 2012-01-03 22:29:46 följande:
    Ja jag googlade bilder. Håller med er fast det verkar vara vanligast på läppen? Insidan av läppen.

kan sitta i kinden också... Finns medel receptfritt på apoteket som hjälper för det kan göra riktigt ont!!
  • Anonym
    Anonym (afte) skrev 2012-01-03 22:35:28 följande:
    kan sitta i kinden också... Finns medel receptfritt på apoteket som hjälper för det kan göra riktigt ont!!
    Igår syntes ingenting, men nu ikväll var det sådär vitt som sagt... jag kan svälja och äta, men det gör ont. Äta gör ondast eftersom maten kan trycka mot det där. Ska kika imorgon! Tack för hjälpen
  • Anonym (afte)
    Anonym skrev 2012-01-03 22:37:59 följande:
    Igår syntes ingenting, men nu ikväll var det sådär vitt som sagt... jag kan svälja och äta, men det gör ont. Äta gör ondast eftersom maten kan trycka mot det där. Ska kika imorgon! Tack för hjälpen

Aftamed heter gelen som du ska köpa:) Hoppas det går över fort och att du slipper fler "blåsor".
  • Lejlion

Jag har afte skiten, och har upptäckt att jag r allergisk mot starka tandkrämer och listerinmunskölj.. Om de e afte du har så tänkte jag bara tipsa lite om att använda zendiums tandkräm å munskölj :)

• Tess1990

Jag har fått afteblåsa på tungan, på insidan av läpparna och på tandköttet! man kan få dom överallt i munnen där det är slemhinnor Rynkar på näsan

• Anonym (Tandsköterska)

Skölj 2 veckor efter tandborstning med Hexident, Corsodyl eller klorhexidin flux. Använd Cengigel på blåsan el annan aftesalva. Skölj ej med Listerine ståndets kan slå ut din normala bakterie flora i munhålan, använd Zendium tandkräm. Blir det ej bättre av detta uppsök din tandläkare.

Svar på tråden Vad är det i min mun?