Inlägg från: Pickeli |Visa alla inlägg
  • Pickeli

Hjälp! Något nyttigt till kaffet på jobbmöten?!

Hej!

Skulle behöva förslag på något nyttig gott och enkelt till kaffet som man kan bjuda på under mindre konferenser och möten på jobbet.

Har blivit en del bullar och fikabröd under åren, men nu känner jag att det är dags att tänka om. Skulle vilja bjuda på något fräschare men ändå gott till kaffet.

Smörgåsar brukar jag ordna med om det är bra tid för det. Men oftast är det inte det tyvärr.

Jag vill helst kunna köpa det på ett bageri eller på en vanlig mataffär! Inget avancerat med andra ord.

Frukt är ju fräscht men det känns inte så naturligt att ta en banan till kaffet liksom..

Känns helt omöjligt men jag är väldigt tacksam för hjälp!

Google it!
  • Svar på tråden Hjälp! Något nyttigt till kaffet på jobbmöten?!
  • Pickeli
    Zixi skrev 2012-01-04 10:42:36 följande:
    Kaffe är lite svårt att kombinera med frukt och desutom väldigt kopplat till fika. Jag hade satsat på små hårda kakor/skorpor och ev små bitar mörk choklad. Samma fikakänsla men inte lika onyttigt. Kommer att följa tråden för jag är nyfiken på andra förslag.
    Var också inne på mörk choklad men det känns så "fjuttigt" att ställa fram på bordet. Fast less is more förstås :)

Tack!
    Google it!
  • Pickeli
    cloudberry79 skrev 2012-01-04 10:45:05 följande:
    Smörgåsar behöver ju inte alltid vara färdiggjorda, eller? Sätt fram ett fat med ett par lämpliga pålägg, lite grönsaker och smörpaket samt brödbitar (till exempel diagonalskurna fiberfranska, halva smårundor etc) så får alla sätta det de vill på sina smörgåsar. Tar ju ändå längre tid än bullar, men inte lika lång tid som att göra färdiga smörgåsar.
    Det skulle jag absolut kunnat göra! Det jag menade (såg nu att det var lite konstigt formulerat) var att tiden på dagen inte alltid är lämplig för smörgåsar. Tex direkt efter lunch.
    Google it!
  • Pickeli
    Zixi skrev 2012-01-04 13:44:56 följande:
    Jag skulle dock avråda från nötter då det utgör en onödig risk för allergiker, annars är det en bra tanke.
    Ja nötter är inte aktuellt här i den formen då det jobbar väldigt mycket människor här. Känns som en onödig risk att ta, även om det förstås är jättegott. Men kanske inte till kaffet som bjudfika?

Ååh det är så svårt.
    Google it!
  • Pickeli

Blir nog till att köpa en riktigt läcker skål och fylla den med mörk choklad!

Google it!
  • Pickeli
    mamma10och12 skrev 2012-01-04 14:09:58 följande:
    Ställ fram en skål fruktsallad, några burkar keso eller vaniljkesella, gott till kaffet =)
    Mmja, tror min chef skulle undra om jag hade slagit i skallen om jag dukade fram en fruktsallad när han har sina viktiga kundmöten haha

Det är en aning för mycket jobb också, men jag håller med om att det är gott!
    Google it!
Svar på tråden Hjälp! Något nyttigt till kaffet på jobbmöten?!