• Pickeli

Bilbarnsstol nr2

Jag har en MultiTech till storebror 3 år och är SUPERNÖJD! Har en maxi cosi mobi (tror jag) till lillebror 10 mån. Jag räknar med att lillebror har vuxit ur sin maxi cosi ungefär samtidigt som storebror vuxit ur multitechen. Och då vänder vi på storebror i en bältesstol och lillebror får ärva MT'n.

Dock så är Mt'n väldigt stor och det är inte speciellt bra plats för benen i den tycker jag. Vi kan bara montera den bakom passagerarsätet. Den ryms inte på någon annan plats i bilen med en annan stol och 2 långa förare. och då har vi ändå en relativt rymlig bil (skoda octavia) Men så länge inte barnet klagar så finns det ingen anledning till oro.

Google it!
  • Pickeli
    cicci85 skrev 2012-01-04 15:38:34 följande:
    Min 3,5-åring har lika mycket kvar att växa i Mobin som i Multi-techen... Obestämd
    Håller med om MT:n nackdelar! Tar stor plats i bilen och ger sämre benplats än andra stolar. 
    Okej, jag tycker mt'n är betydligt högra i ryggen!? Dessutom är det en otrolig skillnad i komforten för en kräsen 3åring
    Google it!
  • Pickeli
    LokesMammi skrev 2012-01-04 15:36:13 följande:
    Ja, det är ngt jag har tänkt på. Syskon! Hur gör man då?! =)
    Nu har vi inget syskon påväg, tänkte skaffa nästa när sonen är 3år.
    Men hur man får plats med stolarna. Vill ju ha minsta i mitten. =)
    Ett tips är att kolla så att stolen ni köper får plats i mitten, MT'n ryms inte i mitten på vår bil. Förutsatt att man ska kunna sitta bekvämt och säkert när man kör!

Vi har lilla fram och stora bak, finns inget annat alternativ med de stolar och den bil vi har tyvärr! Båda bak hade varit skönt men då får man sitta som en korv och köra och dessutom försvinner ju en plats i bilen. Nu kan man sitta 2 bak!
    Google it!
Svar på tråden Bilbarnsstol nr2