• jagsmygerut

Hjälp! Ang mamma ledighet

Jag har sett det som en självklarhet att vara hemma första året med mitt barn (är gravid), men nu undrar jag lite vilka diskussioner och för och nackdelar som finns runt det hela... Hur länge stannade ni hemma eller hur länge kommer ni stanna hemma?

Jag har fortfarande universitet att gå klart, en uppsats som jag tänkte skriva klart hemma under årets lopp och sedan gå min sista termin innan jag kan hämta ut min examen. Jag tycker det känns vettigt att inte planera mitt år mer än så eftersom jag inte vet hur det kommer vara att bli förälder. Sen är jag inte fyrkantig jag kan alltid ändra mig om något annat känns mer rätt...

Men uppfattas jag som oambitiös rädd eller lat nu? Eller är jag en mamma som går vidare för snabbt? 

Ge mig lite perspektiv tack

Ung svensk gravid i Karibien jagsmygerut.wordpress.com
  • Svar på tråden Hjälp! Ang mamma ledighet
  • Grodan82

Tycker varken du låter oambitiös eller lat  eller att du går vidare för snabbt!!!
    Låter lagom med att skriva klart uppsattsen hemma och sen gå sista terminen när barnet blivit 1år =)
    Har tänkt vara hemma med våran son tills han är minst 1år 3månader hoppas på lite mer =)
    Men jobbar så lite annat läge än att läsa!!

• Alexi

Det är väl bara bra om man kan plugga lite samtidigt som man är hemma. Räkna inte stenhårt med en viss planering bara, barn är olika och jag hade aldrig kunnat plugga när mitt första barn var bebis, hon sov så lite på dagarna redan från början.

Svar på tråden Hjälp! Ang mamma ledighet