• Lowe

Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?

Frågar som rubriken lyder.. När byte ni ut babyskyddet mot en bilbarnstol??

• Svar på tråden Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?
  • Frontline

När barnet hade växt ur babyskyddet och inte satt bekvämt längre...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mynta

När sonen var typ sju månader.

• April barn

Vi bytte vid 9 månader då lånetiden gått ut (vi hyrde bilstol på bb) men vi hade ingen egen bil då, hade vi haft det hade vi bytt vid ungefär 7 månader då han var såppas stor och stadig då.

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Lowe

Tack för alla svar

Jag tror det är dax för oss att byta nu nämligen, min son tycker absolute inte om babyskyddet..när vi sätter ner honom så sätter han sig upp bara Tungan ute.

• astrum

Hade samma problem som dig ts, sonen satte sig bara rakt upp och ville inte alls sitta fastspänd i babyskyddet. Så vi bytte förra veckan och han blir åtta månader nästa vecka. det som är viktigt är ju att barnet måste uppfylla viktkravet för stolen, åldern spelar då inte någon större roll. (jo självklart spelar det roll om barnet är riktigt liten, men inte om han/hon är 7 eller 10 månader, så länge vikten överrensstämmer med säkerhetskravet som sagt).

• cicci85

Som rekommenderat, när barnet siyter själv. Mina små var 6 & 8 månader när vi bytte.

• gbgumman

Så fort de kunde sitta. Har läst någonstans att bilbarnstolen är säkrare så då vill man ju använda det så fort fixar den.

• eliten

Båda vid 6mån. Min man säljer bilbarnstolar och det är definitivt dags att byta INNAN de växer ur babyskyddet.

Svar på tråden Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?