Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?

Dottern är 13 månader nu och det börjar bli dags att byta. Sonen var större så han var kanske 10-11 månader när han bytte?

Vi har ett acta graco, vet att andra är väldigt mycket mindre, så det beror väl på vilket man har

• Minifer
    älskarlivet81 skrev 2012-01-05 09:47:33 följande:
    13 månader?? Man ska byta ut babyskyddet så fort barnet kan sitta ordentligt!
    Hon sitter fortfarande bra i Babyskyddet, och när vi sätter in ytterligare en bilbarnstol i bilen kommer det bli rätt mycket obekvämare för henne, så vi har inte haft någon brådska.

Vi har acta graco bilbarnstol till storebror hennes, och har man den i baksätet  går det inte att luta bak, så de sitter som käpprakt och kan inte luta sig bekvämt =/ Måste hitta någon annan stol som ä lättare att luta till lilla tjejen nu, så säg gärna till om ni har bra förslag
  • Minifer
    cicci85 skrev 2012-01-05 13:43:53 följande:
    Vilken AG-stol är det ni har? Den är i framsätet nu antar jag? Prova Britax hi-way, den tar liten plats i bilen, låter som att ni har det trångt?
    Det är duologic tror jag. Ja den är i framsätet nu. Försökte ha den i baksätet innan, men gick inte att luta så mycket, och man kunde inte använda framsätet. Fattar inte varför det är så trångt, har en ford focus kombi. Tack för tipset, ska kolla upp britax! =)
  • Minifer
    cicci85 skrev 2012-01-05 14:04:20 följande:
    Okej, den är ju bara till 18 kg så jag skulle köpa en stol som funkar bakåtvänd till 25 kg till storebror och låta bebben ta över duologicen.
    Ja han är bara två år, så han väger bara 13 än så länge. Men vi behöver ju en ny i vilket fall.
    Mumin80 skrev 2012-01-05 14:05:15 följande:
    Vi har också ford focus kombi. Dock en äldre modell (typ 2001-2002), där kan man som sagt inte ta bort airbagen. 

Britax Hiway sitter jättebra mitten bak, vi vet också att man får plats med ett babyskydd brevid barnstolen bak (skjutsade någongång kompisens barn i samma ålder som vår dotter, när dom var 6-7 månader, då fick ena sitta i babyskyddet). Så då hade vi babyskydd (också britax btw) bakom förarsätet och bilbarnstol mitten bak, och passagerarplatsen fram samt platsen bakom passagerarplatsen fram lediga. Om man bara kunde bli av med den förbaskade airbagen så skulle vi nog i framtiden ha en stol i passagerarsätet fram och en stol mitten bak. 
    Ja vi fick montera ut hela airbag-grejen på verkstad för någon tusenlapp (har 2004) så vi kan ha sonen framme. Men blev det inte trångt för föraren med stol bakom? Det är därför vi har sonen i framsätet nu och lillan bakom honom i baksätet, för sätter man en stol bakom föraren kan han inte sitta bekvämt med sina långa spiror (jag har inte körkort). Vilket också gör att mittenplatsen går bort.

Men jag ska verkligen kolla upp britax high-way, låter ju som att man får plats bättre med den!
  • Minifer
    Bambusa skrev 2012-01-05 23:09:21 följande:
    min pappa har en ford focus kombi, och vi har en britax two way i itten bak dr jämt, ärks inte i fram, han är runt 180cm..  våran dotter bryr sig inte så mkt av böjda ben, så ja har satt den nära baksätets ryggstöd..
    åhå, vad bra. Lutar den så hon kan sova bekvämt också? Nu känns det som jag snor TS tråd lite, förlåt TS
Svar på tråden Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?