• Mamma 24 7

    En till? Eller inte? Eller?

    jag är 40 och min man 15 år äldre, 55 alltså. vi har fem barn tillsammans förut, den minsta är 4 år gammal. vill ha en till....är helt hundra påa tt jag orkar, det är inga problem. men vad säger omgivningen? jag känner mig gammal, ändå är ju 40 inte så mycket och många skaffar barn senare än så. men det är jobbigt att min man är så mycket äldre tycker jag. och jag vet att det är ökad risk att det inte går bra o s v. tvivlar och tvivlar samtidigt som tiden rinner iväg. jag borde ju vara nöjd med de underbara fem jag har....och tänk om jag får t e x ett handikappat barn, klarar jag det med fem till att ta hand om? tänk om jag dör, då blir min äldre man ensam med barnen, fixar han det? Det är så mycket jag tänker på, borde inte tänka så mycket för trots allt kan det ju gå perfekt. dessutom är vi friska och i båda våra släkter brukar man bli över 90 år gamla. minman kommer troligen att vara pensionär när den minsta är 10-11 år.....hur känns det för barnen att ha en pappa som är panchis? tycker ni att jag är galen eller ska vi köra på? jag oroar mig allra mest för omgivningen som sagt. fast jag har en bekant som fick barn vid fyllda 40 som har flera förut och ingen jag har hört har reagerat negativt på det. men tänk om de gör det på mig? borde inte bry mig....men....

  • Svar på tråden En till? Eller inte? Eller?
  • Mamma 24 7

    Men oj, jag var ouppmärkssam här......hur tar man bort?

  • moa123

    Sibeb: Om man är 40+ och "planerar" barn så går man kanske in under just "planerar barn" och där hittar man en 40+-rubrik, men den är i sin tur placerad under "svårt att få barn", tydligen är det automatiskt svårt att få barn när man är 40+. Var tycker du att man ska skriva någonstans? (finns säkert något forum men det är kanske inte alltid så lätt att hitta)

  • Mamma 24 7

    nina68 Tack, det är ju precis rätt. Stirrade nog bara på 40+ och tänkte inte.....går det att flytta inlägg? Eller ta bort det? Har provat men det tycks inte gå?

  • Sibeb
    moa123 skrev 2012-01-13 08:43:20 följande:
    Sibeb: Om man är 40+ och "planerar" barn så går man kanske in under just "planerar barn" och där hittar man en 40+-rubrik, men den är i sin tur placerad under "svårt att få barn", tydligen är det automatiskt svårt att få barn när man är 40+. Var tycker du att man ska skriva någonstans? (finns säkert något forum men det är kanske inte alltid så lätt att hitta)
    40+ finns både under "planerar barn" och under "svårt att få barn". TS hade råkat lägga sin under fel rubrik. Inte hela världen kanske, det är lätt att göra fel. Men inte så kul för oss som faktiskt har svårt att få barn att läsa "jag har 5 barn och funderar på ett 6:e"
  • moa123

    Nej, jag förstår. Det var bara en parentes i sammanhanget.
     
    (har själv suttit och klickat och men från startsidan ser jag bara en Planerar barn och därunder en rubrik 40+ som ligger under Svårt att få barn, den andra Planerar barn ligger under Forum så då måste jag först gå in där.) 

Svar på tråden En till? Eller inte? Eller?