Inlägg från: MariaElionora |Visa alla inlägg
  • MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • MariaElionora

Har lite svårt att förstå argumentet att man inte vill ens prova för det verkar vara äckligt, besvärligt.
    Tänker ni inte alls på miljön?

• MariaElionora
    accept skrev 2012-01-05 12:54:23 följande:
    Att jag mår illa bara jag tänker tanken, SÅ äckligt med menskopp.
    Så det är viktigare än miljön?
  • MariaElionora
    La Lola skrev 2012-01-05 12:59:07 följande:
    För vissa människor är det det.
    Jo för all del. Det är ju pga alla egocentriska miljöbovar som världen ser ut som den gör nu...
  • MariaElionora
    La Lola skrev 2012-01-05 13:04:25 följande:
    Du tror att bara för att man inte vill använda menskopp så tänker man inte på miljön överhuvudtaget? Obestämd
    Många bäckar små
  • MariaElionora

Jag anser inte man kan se sig som riktig miljövän om man förbrukar engångsskydd varje månad.

• MariaElionora

Självklart krävs det mycket mer än menskopp men det är en såpass enkel grej varje kvinna med mens kan göra och att välja bort det pga prydhet tycker jag är egoistiskt och dumt.

• MariaElionora
    snorkan skrev 2012-01-05 13:11:10 följande:
    Finns säkert hundratals grejer som du gör i din vardag som inte räknas som bra för miljön......att använda menskopp uppväger inte det.
    har jag sagt att en menskopp väger upp allt annat? Självklart gör jag mycket mer för miljön.
  • MariaElionora

Nej jag varken flyger eller kör bil eller äter kött och jag har en begagnad dator.

• MariaElionora

Mina barn har haft tygblöjor och blivit torra innan 2. Har inte haft plastleksaker till barnen. Det mesta är begagnat. All mat är ekologisk, det mesta närodlat och rättvisemärkt.

Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???