Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Varför använder inte DU menskopp???

För att jag inte har mens, never again...

Men innan: jag använde inte menskopp för att jag inte kände behov av att testa. Jodå jag tänker på miljön, men not så much i samband med den röda störtfloden...

• Jennie med ie

Man kan ju om man vill dra slutatsen att de som använder menskopp är snällare mot miljön än de som använder annat mensskydd, totalt sett. Om man vill. Men det är rätt dumt. Detta med mensskydd är ju bara EN av många många grejer där man kan välja miljövänligare eller miljö-ovänligare alternativ, att man väljer t ex tampong före menskopp eftersom man trivs med det betyder ju inte att man totalt skiter i allt som har med miljön att göra. menskoppanvändarna å sin sida gör säkert andra val som inte är de bästa för miljön.

• Jennie med ie
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:07:14 följande:
    Självklart krävs det mycket mer än menskopp men det är en såpass enkel grej varje kvinna med mens kan göra och att välja bort det pga prydhet tycker jag är egoistiskt och dumt.
    Prydhet? ja så kan man ju också tolka det...
  • Jennie med ie
    Mandel skrev 2012-01-05 13:39:31 följande:
    Jag är ännu bättre än dig för jag går till jobbet, komposterar, källsorterar avfall och handlar miljömärkt/kravmäkt.
    Undviker att åka bil i onödan utan samlar ihop mina ärenden och passar på när jag till slut måste.
    Dricker inte en massa kaffe, te eller flaskvatten.
    Odlar mycket i mitt eget trädgårdsland som jag äter av under säsongen och fryser in en del.
    Huset värms med jordvärme och jag putsar fönstren med såpa. Och bla bla bla...
    Och så har jag inte mens så mina mensskydd jag köpt för många år sedan är fortfarande oanvända!

Ett större miljöpris till mig alltså!
    Nänä, nu snackar vi mensskydd bara. Allt annat är ovidkommande i denna tråden
  • Jennie med ie
    DragonWoman skrev 2012-01-05 13:47:56 följande:
    Hoppas du inte menar samma kopp till allt.... Kräks
    Annars är det ju inte lika miljövänligt...

TS, det blir lite förlöjligande över den här menskoppen nu vilket är synd för det ÄR trots allt ur många aspekter en riktigt bra sak. Men jag tror knappast du får fler att testa genom den approach du använder.
  • Jennie med ie
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-05 15:43:42 följande:
    Jag borde också få ett miljöpris. Har tagit bort livmodern och har inte använt annat en enstaka trosskydd sen april.
    Jag har inte använt NÅT på 3 år sen de tog bort min (livmoder alltså), så jag vinner ändå
  • Jennie med ie
    Poptart skrev 2012-01-05 16:03:19 följande:
    Fattar inte varför ni som inte har provat kan tycka det är äckligt!
    Alltså jag kan nog tycka det är äckligt att äta fårhjärna utan att ha provat det Inga liknelser i övrigt, men man vet ju i regel med sig ungefär vilka saker som skapar obehagskänslor hos en. Som direkt kontakt med blod eller att röra inne i vaginan vid mens t ex...
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???