Inlägg från: EnFisPåTvären |Visa alla inlägg
  • EnFisPåTvären

Varför använder inte DU menskopp???

Jag var väldigt anti, en tjej här på FL övertygade mig att prova och jag är helt såld. Det var bökigt i början men så förbannat enkelt och bra. Jag klarar inte tampong, blöder väldigt mycket och var skeptisk. Nu skulle jag aldrig vilja vara utan den.

• EnFisPåTvären

Är man känslig finns det menskoppar som är mjukare, jag måste ha en sån. Provade en vanlig först men det funkade inte. Jag har alltid binda som extra säkerhet men den byter jag ju väldigt sällan. Jag slipper det där att blöda vid sidan om, oron att resa sig från en stol och se ut som Stockholms blodbad i röven etc.

• EnFisPåTvären
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 18:30:36 följande:
    vart köpte du den då? den mjukare? skulle jag ha igen skulle jag vilja ha en mjukare.

Jag köpte en vanlig från http://meluna.eu/ , när man beställer därifrån skickar de med ytterligare ett exemplar av annan storlek eller sort och jag fick med en soft vilket var en sabla tur.
  • EnFisPåTvären
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 18:57:47 följande:
    det är ju smart med en liten ögla. det var krångligt med min, att den bara hade ett litet kort skaft som inte gick att få tag i. hitta samma märke du har här www.tampongshopen.se/menskopp/ fanns också extra mjuka, kanske är det rosa eller blå du har?

Jag kör på knoppen, tycker den är jättebra. Det är samma märke men har för mig att eu-sidan är billigare, har mer att välja på samt att man alltid får ett extra ex (måndagsexemplar som de inte kan sälja men som det inte är några direkta fel på utan t ex missfärgningar). Jag har rosa.
  • EnFisPåTvären
    3 barns mamma84 skrev 2012-01-05 19:59:24 följande:

Vilka vidriga ord du använder !!
    Tvätta din mun ... Skrikandes 

Vidriga ord? Blodig? Fitta? Menar du allvar?
  • EnFisPåTvären

Jag förstår inte en sak, hur kan man uttala sig så tvärsäkert om något man aldrig provat? Att det är äckligt, att det går lika bra med tampong, att det är vidrigt, äckligt, att man aldrig skulle prova etc. Hur kan ni veta det? Alla vi som provat och skriver att den är fantastisk, skulle vi skriva det om vi inte tyckte det? Jag var själv jävligt skeptisk men när folk fortsatte säga hur bra den var tänkte jag att jag måste prova innan jag uttalar mig. Jag brukar inte uttala mig om saker jag inte vet något om, utan då brukar jag lyssna på de som faktiskt har erfarenhet av en sak.

• EnFisPåTvären
    Fru U skrev 2012-01-05 21:48:12 följande:
    Ursäkta men det där låter ungefär som det man fick höra när man var liten "skulle du hoppa från ett hus om alla andra gjorde det?"

Man kan veta att man inte vill göra en sak, att man tycker den är osmaklig eller att det inte fungerar utan att testa det.

Nej det tycker jag inte alls att det låter som. Man kan veta att man inte vill prova, men man kan inte veta att det ÄR äckligt, att det går lika bra med tampong etc. Man kan tro. Och jag kan inte förstå hur man kan överdissa något som en massa epitet som man faktiskt inte vet. Det är som sniglar, jag skulle inte vilja smaka men jag skulle aldrig sitta i en tråd och gapa "nej fy fan, de är slemmiga och smakar äckligt, jag skulle spy" eftersom jag ju faktiskt inte vet.
  • EnFisPåTvären
    Mad as snow skrev 2012-01-05 21:51:55 följande:
    Jag vet att det är fysiskt omöjligt för mig att använda menskopp och jag vet att jag tycker att det är ohygieniskt att skölja bort mensblod från en plastkopp som man sedan för upp i underlivet igen, och jag vet att jag rent psykiskt inte skulle stå ut med att gå runt med ett främmande föremål i fittan. 

Jag har inget emot att folk inte  vill använda menskopp, du förklarar väldigt bra varför du inte vill prova. Det jag inte kan förstå är hur man kan råma högt att det ÄR en massa saker som man faktiskt inte vet eftersom man inte provat eller för att "det låter äckligt med menskopp".
  • EnFisPåTvären
    Mad as snow skrev 2012-01-05 21:57:44 följande:
    Jag har inte läst alla inlägg, men jag gissar att de flesta besvarar TS frågeställning lite slarvigt när de utgår från sig själva. Jag tycker själv att menskopp ÄR äckligt. När det skulle gälla mitt eget underliv alltså, inte när det gäller andras. Vilket man kanske borde lägga till då. 

Jo jag kan förstå att TS känns lite provocernade kanske, och jag menar inte att menskopp är det enda rätta. Jag förstår bara inte hur man kan vara så säker på något man inte provat.

Ni som tycker det är äckligt med menskopp men aldrig har provat - vad är det som ÄR äckligt? Hur kan ni veta det? Tänk om ni har fel, tänk om ni skulle bli lika övernöjda som jag och många till och aldrig vilja leva utan den om ni väl provade?  
  • EnFisPåTvären
    CarolineA skrev 2012-01-05 22:14:36 följande:
    Ha ha, jag har aldrig hort talas om en menskopp! Men om jag kan tjana nagra euros ar jag oppen for forslag! Nan som vet vad det heter pa italienska?? 
    Hur ser den ut och den kanns faktiskt obakvam redan... 

meluna.eu - kan du kolla runt och beställa annars.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???