• Sanna Ryan

    En fråga till er med tvillingar i släkten!

    Den här frågan riktar sig till dig som har tvillingar i släkten på din PAPPAS sida. 
    För att få rösta ska någon av dessa släktingar vara tvilling:


    Din farmor Din farfar  Din pappa Någon faster/farbror Frågan lyder: Har du fått tvillingar?  
    Ung och gravid - BF maj -12
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till er med tvillingar i släkten!
  • principessan

    Min pappa är tvilling. Nej jag har inte fått tvillingar.

  • jguz

    Jag e online på mobilen så jag kan inte rösta.

    Min mamma och pappa är skilda. Min pappa fick tvillingar med sin nya fru (tvåäggs som idag är 26 år gamla.)
    Jag fick tvillingar (tvåäggs) för 8 år sedan.

    Min pappas nya frus syster gifte sig med min pappas brors son (min kusin som är mkt äldre än mig).
    6 månader efter att mina tvillingar föddes så fick deras dotter tvillingflickor (tvåäggs).

    Nån som hängde med?? Hehe.....
    Många tvillingar i släkten hos oss mao....

  • Lena

    mina fastrar, två kusinpar och ett par kusinbarn är tvillingar på pappas sidan. Sen är mina systerdöttrar även tvillingar. Men inga tvillingar för mig.

  • CeeJay

    Nej, Men ett/flera syskon har fått

    Mina fastrar är tvillingar och jag har inte fått det (och aldrig varit gravid med mer än ett barn i taget så vitt jag vet). Däremot har min storasyster fått tvillingar  

  • Stormkast

    Min farmor har fått två tvillingpar, tvåäggs. 
    Jag är den enda av mina kusiner och fastrar , än så länge, som fått tvillingar (tvåäggs). 
    Men då är min moder tvilling också (tvåäggs)...

  • Tettan

    Min pappa är tvilling (tvåäggs) och jag har tvillingar (troligen tvåäggs)

    Dessutom hade farmor tvillingsystrar, min mormor var tvilling (tvåäggs) (+ att det finns på fler håll längre bak, men det är ju inte så ovanligt)

  • Fialottis

    Jag väntar tvillingar, pappa var tvilling (men blev ett sent missfall) och även hans morfar var tvilling :)

  • c89

    Mormor har fått tvåäggstvillingar (min mammas bröder)
    Farfar hade en tvillingbror
    Farmor har fått tvåäggstvillingar (pappa och hans syster)
    Jag har även två kusiner på pappas sida som är tvåäggstvillingar.

    Man säger ju att tvillingar hoppar en generation och både farmor och mormor har alltså fått tvillingar. Nu är jag själv gravid, men bara i vecka 8 så jag vet inte om det är en eller två. Min intuition säger att det bara är en (pojke). Brukar ha lite skrämmande bra intuition så vi får väl se om det stämmer...

    Jag är bara 22 (fyller 23 i år) och vad jag förstår så är det inte så vanligt med tvillingar när man är så ung? Hur gamla är ni i tråden som fått tvillingar?
    Både mormor och farmor var t.ex över 30.

  • jguz

    Jag skulle fylla 26 när jag fick mina tvillingar. Min kusin var 19 när hon fick sina tvillingar 6 månader efter mig.

  • c89
    jguz skrev 2012-02-22 11:53:50 följande:
    Jag skulle fylla 26 när jag fick mina tvillingar. Min kusin var 19 när hon fick sina tvillingar 6 månader efter mig.
    Mys! Var det tvåäggs eller enäggs? :)
  • Konralina

    Bra att veta, det skiljer på enäggstvillingar och tvåäggstvillingar. Det ena är ärftligt och det andra är det inte, minns dock inte vilket som är vilket.

  • jguz

    Tvåäggs är ärftligt... (man släpper två ägg i månaden istället för bara ett som de flesta kvinnor).
    Enäggs är mer ett "misstag", det är ett ägg och en spermie som delar sig och blir två foster med identiska gener.

    :)

  • Dohgon

    enäggstvilling är ju egentligen en slags grav missbildning har jag läst i olika studier. men absolut den finaste som finns då ;)

  • Sanna Ryan

    Tack alla som svarat


    Gravid med tvillingar - BF maj -12
Svar på tråden En fråga till er med tvillingar i släkten!