Inlägg från: The past is now |Visa alla inlägg
  • The past is now

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag tycker så här: Har man rent mjöl i påsen så har man ingen anledning att må dåligt och bli arg. Jag har sagt till båda fäderna att skulle dom öht tvivla så varsegod, jag välkomnar det. JAG är ju säker men karl kan inte det.

• The past is now
    Anonym (Superledsen) skrev 2012-01-05 21:12:37 följande:
    Vi får hem så vi ska topsa i munnen. Har för övrigt precis haft det mest ärliga och raka samtal jag någonsin haft med min sambo. Vi har pratat nu och sagt att när testsvaret kommer så ska han ge mig en GRUNDLIG ursäkt, och sen ska vi gå i familjeterapi. Han tyckte det var en riktigt bra ide. Han sade själv att han har en massa osäkerheter och problem med detta att behandla. Men han kan inte hjälpa sin gnagand oro, därav testet. Fortfarande sårad som fan, och arg o ledsen- men samtalet var riktigt bra!! Tack alla för stöd och svar.
    Låter jättebra TS! Lycka till med allt.
  • The past is now
    Anonym skrev 2012-01-05 21:18:45 följande:

varför kan pappan inte det?

Inte under graviditeten..när barnet är nyfött är barnet inte lik någon egentligen..utan utseendet/likheten kommer senare så då kan jag nog tycka att det är konstigt om inte barnet är ett uns lik sin far. Men endå så är det ju inget att hetsa upp sig över tycker jag iaf.

Men självklart är vi ju olika..  

• The past is now
    UlletGullet skrev 2012-01-06 09:04:48 följande:
    Hur ska jag med hundra procents säkerhet kunna veta att han inte gör någon med barn när han är ute, att han skaffar sig könssjukdomar? Jo, för att jag litar på honom. Vi har levt ihop under så lång tid och är två mycket ärliga personer och rott i land mycket mer än många andra par inte skulle ha lyckats med hälften av det vi varit med om. Jag litar på honom med mitt liv, jag vet att han skulle gå i döden för mig och vice versa. Det finns bara inte på kartan att någon av oss skulle ljuga eller luras. Vem ska betala alla tester då? Staten? FInns de pengarna? Borde de finnas och vad ska vi prioritera bort istället? Hade min man bett om faderskapstest hade det varit tack och adjö samma stund han öppnad kuvertet och såg att det var han som var pappa. Sen borde fler människor, kvinnor som män, lära sig att vara ärliga men det är en helt annan diskussion.

Men du KAN inte vara helt 100% säker..tyvärr. Och bara för att ni har levt ihop i många år så finns det inget som säger att han har ätit borta...faktiskt.

I den bästa av världarna så håller jag med dig om ärlighet..men du är naiv.  
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.