• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • Anonym

Se det som ett uttryck för hans tidigare dåliga erfarenheter av kvinnor och inte som en misstroendeförklaring mot dig.

• Twins2

Jag ser inte problemet. Han vill ha ett test för att ska vara säger på att han är pappan. Låt han göra ett test då. 
    Att han är osäker på om han är pappan eller inte (du skriver ju själv att han har problem med misstänksamhet och att lita på folk) har väl inte med om du kan lita på honom eller inte?! 

• isadora81

Nej det är väldigt svårt! Vilket enormt svartsjukeproblem han verkar ha. Jag tycker du ska ha som krav att han går i terapi alternativt att ni går i parterapi efter att han har tvingat till sig testet. Eftersom demonerna sitter i hans hjärna så kommer han ju inte bli av med dem bara för att testet visar att han är pappa till barnet. Han kommer ändå bara tänka att jaha jag var pappa, men hon kan ha varit otrogen i alla fall...

• Anonym

Tar på sig och ber om ursäkt? Nä,vet du vad! Prata med han innan..han måste lita på dig!

• Anonym

Ni borde gå o prata familjerådgivning. NU innan det gror in, han har uppenbarligen problem, lös dem o du får problem av det här...

• KattenKorven

Jag fattar att du känner dig kränkt. Kanske blir det ytterst väntade resultatet ett wake up call för honom. Fan, jag hade skämts som en hund om jag var han.

• Anonym

Jag förstår faktiskt inte heller problemet? Hade det varit min kille hade jag bara sagt "Vad löjlig du är, men om det känns bättre för dig så visst" det är ju tråkigt att du inte litar på mig men gör du testet.

• Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 17:59:26 följande:
    Jag förstår faktiskt inte heller problemet? Hade det varit min kille hade jag bara sagt "Vad löjlig du är, men om det känns bättre för dig så visst" det är ju tråkigt att du inte litar på mig men gör du testet.

Hade med sagt så.
  • Anonym

Seriöst, vilket svin tycker jag. Har han helt plötsligt börjat tro att h*n inte är hans?
    hur var han under graviditeten?. De är ingen liten grej precis, jag skulle känna de som väldigt kränkande.

ja hur går man vidare efter något sånt här? ja antingen svälja skiten och gå vidare med erat förhållande...
    finns väl inget du kan göra. 

• Madida

Jag hade också blivit väldigt sårad. Men jag hade absolut gått med på det med dealen att när han väl får se att han ÄR pappan så är det han och jag som går i terapi. Eller han ensam..

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.