Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
Anonym (Superledsen) skrev 2012-01-05 18:35:54 följande:
Tack alla för svar. Problemet för mig är att jag känner mig så JÄVLA kränkt. Jag e en jäkligt bra människa, trogen. Och att han kan tro att jag är så kallsinnig och beräknande att jag under en hel graviditet ( och ett jobbigt missfall innan det) och i snart ett år nu efter kan ljuga honom rakt upp i ansiktet! Att jag skulle kunna vara så beräknande, hur kan han tro det efter fyra år ihop?!? Det är det jag menar med att jag inte kommer lita på honom- hur ska jag veta att provsvaret blir slutet på misstänksamheten? Kanske tror han jag knullade runt dan innan eller efter liten blev till, bara hade tur att jag prickade " rätt dag" eller nåt. Suck. Han såg absolut hur ledsen jag blev. Och hörde när jag spydde. :(. Jag gråter fortfarande bara jag ser honom. Efter sju timmar. Vad jag menade med att vi haft det lite hafsigt på sistone var inte alls något så stort att vi bodde isär eller så- som sagt vanligt groll. Jag har kobbat på honom att släppa sina pålitlighetsproblem mm. Har väl varit sådär med lusten efter barn oxo, och jag har väl varit lite hormonell (ammar ej mer) och gnällt på honom om småskit ovanligt mkt. Thats all!! Jag vet att hans ex svek honom, och han har väl haft det sådär innan dess, men vem har inte det? Och borde inte fyra år och ett barn räcka? Jag känner mig så jävla ledse, kränkt och förödmjukad. Ska tilläggas att han e en bra kille, riktigt bra annars. Superbra pappa,en klippa.Jag förstår dig. Jag tror heller inte lösningen är ett faderskapstest genomförs, för det är ju ingen garanti för att du inte är otrogen. Även om man kan bli negativt påverkad av det tråkiga saker man får gå igenom så bör man ta ansvar för sig själv och sina känslor. Om man blivit sviken av tidigare partners är det naturligt att man försiktig i början av nya relationer, man kan välja att ta det försiktigt etc, men ens partner ska inte behöva känna att det är dennes ansvar att se till den osäkre parten ska bli mera säker.
Eftersom som du mår dåligt av detta tycker jag inte ska gå med på faderskapsprovet, med undantag för att din sambo är villig att gå i terapi.