Inlägg från: Anonym (för test!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (för test!)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Nu blir jag väl lynchad men jag är man och kommer absolut att kräva ett faderskapstest när våran är född, jag har inga misstankar alls men jag vill självklart ha det på papper så att allt är 100% och inga oklarheter existerar.

Jag anser att alla, kvinnor som män och framför allt barnen, har rätt att få såna bevis.

Men jag förväntar mig inte att kvinnor ska förstå detta till 100%, tror inte det går eftersom ni får ett bevis naturligt och då förstår jag om det blir svårt att greppa hur män kan känna.

Har läst undersökningar om att det var en hel del barn som hade en annan pappa än de själva trodde och så ska det inte behöva vara anser jag. Det är inte rättvist mot någon.

• Anonym (för test!)
    Velour skrev 2012-01-06 01:24:05 följande:
    Man har väl ingen annan anledning att kräva ett sådant test om det inte handlar om misstankar?
    Jag sa just anledning, jag vill ha klara papper så att allt blir officiellt och bra.
  • Anonym (för test!)
    Velour skrev 2012-01-06 01:36:10 följande:
    Jo, jag läste din anledning. Men jag förstår inte det om att barnen har rätt att få ett sådant bevis. Om det visar sig att du inte är far till barnet som din partner bär på, vad gör du då?
    Tycker du inte att alla barn har rätt att till 100% (inget tjat nu om att ett test inte är 100%igt alla vet jag vad jag menar ändå och alla vet att den som gnäller på detta enbart vill mucka gräl) veta vem deras pappa är? Borde inte det räknas som en mänsklig rättighet nästan? Att ingen ska behöva tvivla på sitt ursprung?

Och jag vet ju att det är mitt barn :) Jag litar ju på min fru.
    Men det vet jag ju inte om vårt barn gör om 40 år?
    Och jag vet ju också att det existerar fall där mannen inte är far till barnet utan att veta det och för att i framtiden kunna förhindra såna tragedier så ställer jag i avantgardet för att göra faderskapstest till normalitet.
    För alla människor har rätt att veta sitt ursprung.
  • Anonym (för test!)
    Velour skrev 2012-01-06 01:59:01 följande:
    Jag ser det inte ens som du ser på saken...än mindre att jag tänker i termer om rättigheter angående gener...
    Det behöver du inte göra, som sagt jag vet att kvinnor ofta ha svårt för att sätta sig in i såna känslor eftersom de kan vara helt säkra naturligt. Sen är det ju också individuellt, alla människor har ju olika grader av empati.
    Så du behöver absolut inte förstå, jag tycker inte sämre om dig för det.
    Men för mig är det viktigt och jag hoppas att fler och fler män inser det i framtiden :)
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.