Anonym skrev 2012-01-06 08:51:41 följande:
Men allvarligt talat. resa och krogen är väl inte i närheten av barn. hur kan man lita på någon annan än sig själv till 100%? Jag hade absolute inte blivit arg eller gjort slut för att min partner vill ha ett faderskapstest. Det borde vara obligatoriskt för alla barn som får en pappa på pappret. Inte bara på pappans skulle utan även för barnets. Vet ni hur många det är som litar på sina partners men inte bör? hur många barn lever inte i tron om att pappa är biologisk pappa men i själva verket är det någon helt annan?
Jag litade på min partner men han var otrogen ändå. Jag litade på honom så mycket som jag kan lita på en annan människa. Men han var alltså otrogen ändå. Man vet aldrig vem man lever ihop med.
Hur ska jag med hundra procents säkerhet kunna veta att han inte gör någon med barn när han är ute, att han skaffar sig könssjukdomar? Jo, för att jag litar på honom. Vi har levt ihop under så lång tid och är två mycket ärliga personer och rott i land mycket mer än många andra par inte skulle ha lyckats med hälften av det vi varit med om. Jag litar på honom med mitt liv, jag vet att han skulle gå i döden för mig och vice versa. Det finns bara inte på kartan att någon av oss skulle ljuga eller luras. Vem ska betala alla tester då? Staten? FInns de pengarna? Borde de finnas och vad ska vi prioritera bort istället? Hade min man bett om faderskapstest hade det varit tack och adjö samma stund han öppnad kuvertet och såg att det var han som var pappa. Sen borde fler människor, kvinnor som män, lära sig att vara ärliga men det är en helt annan diskussion.