• Trivelina73

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Gör testet och sen när han har svaret i hand så säg till honom att sluta jämföra dig med hans ex, för det är en rejäl jävla kränkning! 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-06 18:59:06 följande:
    Men alltså, nu få ni förlåta mig. Men är inte era barn lik sina pappor? Mina barn har varit kopior av sin pappa, även dottern. T om min väninnas dotter (väninnan är från Thailand) är en kopia av sin far, som är helsvensk...
    Läste en artikel en gång att det tydligen är så (att barnen är mest lik pappan vid födseln) för att pappan ska känna tillhörighet direkt, och inte äta upp dom (som djuren kan göra i naturen)
    Jag är en kopia av min mamma, hon kanske gjorde sig själv gravid då??
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Trivelina73

Ot, men när jag var gravid så sa jag till barnens pappa att han skulle göra faderskapstest (jag visste till hundra att han är pappa), han avböjde det. Så då sa jag att jag vill aldrig någonsin få höra sånt skit om att han kanske inte är pappa i framtiden. Har aldrig hört sånt heller..  
    Men då bodde vi inte ihop heller när jag blev gravid, han var över en helg som ja, resulterade i graviditet. Bor man tillsammans så känns det underligt att den ena skulle bedra, men samtidigt.. När man läser här på fl.. så är de inte alls underligt, de verkar va lte sport över det hela.. Funderar mest över varför vill han ta testet nu? Varför inte då i början? Är det för att jävlas så mycket han kan? Är ett sådant relation något att hålla sig fast vid då?

• Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-06 21:06:39 följande:
    Och antingen väljer man att lita på någon, och då kan det bli en fin relation, om personen ifråga försöker göra samma sak tillbaka och båda är ärliga och trogna. Eller så väljer man att misstro sin partner, och då lär det bli en ganska trist relation. 

Att begära ett test ÄR att säga att man misstror sin partner. Så enkelt är det ju bara. Och då har man ju antingen relationsproblem, eller djupa personliga problem. Men oavsett orsak, så kan att begära ett faderskapstest såra något enormt.
    Framförallt ett år efter barnet är fött, de känns som bara elakt. Kanske finns en förhoppning om att komma ur relationen utan omkostnader? 
  • Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-06 21:47:10 följande:
    Min sambo sa samma sak när jag var gravid. När barnet kommer vill han göra ett test. En mamma vet alltid att hon är barnets mamma. Men hur kan man egentligen som man vara 100% säker? Min sambo litar på mej men han ville bara ha det svart på vitt. Jag tog faktiskt inte illa upp. Men som nån annan skrev. Han har dålig erfarenhet, se det så och inte som nåt illa.
    Ja, men de är väl naturligt då, men komma och gapa ett år efter bara för att relationen är i gungnig känns som att man vill slå under bältet och inget annat. 
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.