Inlägg från: Anonym (Självklart test) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart test)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Anonym skrev 2012-01-05 21:18:43 följande:
    yeah right.. och vart är källan på den statistiken?
    Den källan finns bland annat hos Rättsmedcinalverket, och jag har personligen kollat upp det och fått det bekräftat
  • Anonym (Självklart test)
    Anonym (Absolut) skrev 2012-01-06 20:37:35 följande:
    ??? Så vad kallar du fenomen som existensminimum, minimilöner, arbetstidslagar, vårdkögarani, skolkuratorer, livsmedels subventioneringar, lagar mot kränkning, skadestånd för psykiskt och emotionellt lidande, ja, listan kan väl göras hur lång som helst, men faktum är ju att ALLA existerande statliga påbud, lagar och insatser är till syvende och sist, till för just medborgarnas välmående på alla plan, fysiskt, psykiskt och inte minst det emotionella!!!

Skattemedlen handlar ju alltså i grunden om individens välmående, och då i högsta grad om känslor!

"Sammelsurium" är ömsesidigt, för jag har svårt att se hur dina kommentarer är riktigt relevanta till mina inlägg, och jag tycker du verkar lite knasig, så jag tror vi kanske missförstår varann Obestämd...men det finns kanske andra som kan följa mitt resonemang?   
    Inte bara det, det är dessutom så att det är så centralt i statens roll att det är inskrivet i Regeringsformen 2 paragraf:

"2 § Den offentliga makten ska utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet.
    Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd ska vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Särskilt ska det allmänna trygga rätten till arbete, bostad och utbildning samt verka för social omsorg och trygghet och för goda förutsättningar för hälsa.…"
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.