• Black roses

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag blir fundersam over hur misstrogna manga manniskor ar egentligen?? Ja ni far forlata mig, men det slar mig av de svar jag har sett i denna traden, att man aldrig ska lita pa sin partner.. Da undrar jag, vem ska man kunna lita pa da?? Normalt sunt tankande sager mig att min make ar mig trogen, jag ser inga som helst skal att be honom gora tester var och varannan manad for div generiska sjukdommar.. Ej heller han for mig.. Tillit rakar ju faktiskt vara en av stottepelarna i ett forhallande, utan den, sa far jag nog saga att det inte ar mycket forhallande att bygga vidare pa..
    Hade min make jamfort mig med sina ex, sa hade han varit ute genom dorren ganska snart, for da har han inte slappt dem, simple as..

Vad det sen galler att gora uttalande om att si eller sa manga barn har fel fader pa pappret, gor mig bara trott och ledsen, for det ar val anda inte nagot som egentligen hor traden till..
    Ja jag vet att jag drog till med generiska tester, men det var det narmaste jag kunde jamfora ett faderskapstest med, sa det i sig var val iofs ett sidospar.. 

Nej, jag ar heller inte en naiv manniska, alla kan gora fel, men jag slas av, som jag nyss sade, misstron mot dem ni sager er alska.. Det ar dem ni har valt att dela resten(???) av era liv med, och vem fasen vill ga runt och misstro sin partner livet ut???

• Black roses
    starchild81 skrev 2012-01-07 00:16:57 följande:
    problemet var nog snarare att han var ärlig mot henne TS o straffas för det...... ngt vi har lärt oss av denna tråden är att va inte ärlig ang faderskapstest skicka hem ett till en bra polare annars får du ett helvete...... 
    Varfor forlojligar du detta?? Du havdar att du ar rationell, men hemfaller till att forlojliga de som inte tycker som du sjalv.. Foga rationellt.. Om du ar arlig fran forsta borjan med att du alltid kommer vilja ha ett faderskapstest, da ser jag inga som helst hinder, for da ar tjejjen dinn valinformerad om hur du kanner, men kommer du nar barnet ar 11 manader och sager nu ska jag ha ett faderskapstest, da far du ta de komplikationer som faktiskt uppstar.. For varesig du gillar det eller ej, sa sander du en signal till den du pastar dig alska att tyvarr sa har du ingen som heltst tilltro till henne...
    Jag hoppas att aven du kan se den enkla ekvationen i detta resonemanget och sluta forsoka forlojliga andra for att de inte delar din asikt fullt ut..
  • Black roses
    Anonym (Absolut) skrev 2012-01-07 01:32:53 följande:
    Eftersom det tyvärr inte är lag på test ännu så är det ju så det alltid ser ut!!

Jag skulle aldrig lita på någons ord när det gäller föräldraskap...folk ljuger för sina nära och kära; föräldrar för sina barn, barn för föräldrar, syskon, vänner OCH framförallt partners..alla kan någon gång ha anledning att ljuga om olika saker oavsett om de egentligen ville det eller inte, så händer det att vi försätter oss i situationer där den enda utvägen ser ut att vara en lögn!! Det verkar t.o.m ibland som att folk ljuger mer just ju närmare relation de har, eftersom lögner för det mesta inte är något annat än ett missrkitat försök att just skydda och inte såra vederbörande...och att inte förstöra relationen, för sin egen skull åxå så klart...

Även om att ljuga och bedraga skulle vara otroligt okarktäristiskt för en kvinna, hon hade aldrig innan eller efter gjort något liknande så skulle ju skadan ändå vara skedd med den enda lögnen, den enda gången, om faderskap...
    Under sadana forhallanden skulle jag ocksa vara for ett faderskapstest..
    En liten fraga.. Ar det sa har folk beteer sig i din omgivning?? Dina nara vanner och familj, for det ar en i all sanning mork livsaskadning..
  • Black roses
    Brünnhilde skrev 2012-01-07 19:13:09 följande:
    Men fattar du fortfarande inte..? Det ligger på individnivå, precis på samma sätt som att det är INDVIDER som drar på sig gonorré. Men eftersom inte personalen på BB kan VETA vilka kvinnor det är som har gonorré, så får ALLA spädbarn lapis i ögonen. För säkerhets skull.

Skulle du vilja lägga ner den rutinen också..? Om inte - vad är skillnaden mot att ta DNA-test på alla barn och fäder..?
    Att jamfora gonorr'e med faderskapsprov ar ganska korkat... Gonorr'e paverkar samhallet, det gor fortfarande inte ett faderskap...
    Skilj pa sak och sak, samt hall dig till TS...???..
  • Black roses
    Brünnhilde skrev 2012-01-10 00:39:30 följande:
    ??? Det är väl klart som FAN att felaktiga faderskap påverkar samhället! För att nämna bara EN sak, så har en felaktigt utpekad far som betalat underhåll rätt att kräva tillbaka det beloppet från samhället när det upptäcks! Däremot har samhället inte numera rätt att kräva den riktiga fadern retroaktivt.

Sedan har vi sådant som att människor mår sämre och är mindre trygga, om de inte kan vara säkra på att deras fäder är deras fäder, och deras barn deras barn. Det kan också ge utslag i form av kostnader för psykvården, sociala problem, lägre produktivitet i arbetslivet...

Och så har vi det medicinska: läkaren tar ju upp amnes innan han beslutar om behandling. Är då amnesen angående ärftliga sjukdomar fel, så kan diagnosen och behandlingen också bli fel. Det finns t.ex. vissa mediciner man inte får ta om man har anlag för hjärt- och kärlsjukdom.
    Du sitter och spanar ganska friskt du.. Jag vet ett fall dar barnet vaxte upp med en fader som han trodde var riktig.. Han betalade underhall och hela koret.. Det krop sen fram att han inte var fadern.. Denne mannen har inte fatt ett ore ater fran samhallet.. Och Ja, detta hande i Sverige..
    Fadern var lattad att slippa fran allt ansvar, sonen blev forbannad pa sin mor, for han levt sitt liv i en logn.. Han letade ratt pa sin fader.. Han och hans riktiga fader har en fin kontakt idag.. Ingen mar heller psykiskt daligt, annat an modern mojligtvis, for sonen har inte pratat med henne sen detta nystades upp...

Sen om du ska komma dragandes med medicinska skal, sa kan det aven har vara en fordel att ha lite kunskap i amnet.. Det heter for det forsta anamnes.. INTE Amnes..... Att sen ha lite bakgrundsinfo ar verkligen inte nodvandigt, for det finns trots allt blodprov att ta om man misstanker sjukdom.. Som anda maste tas for att faststalla en sjukdom, sa NEJ, inte heller har okar samhallets kostnad..

Bara for att du brinner for nagot, sa betyder inte det att du har ratt du vet.. Spana garna vidare med dina tankar, men lat det ocksa framga att det AR dina tankar, ingen vetenskap...
  • Black roses
    Anonym skrev 2012-01-10 19:02:52 följande:
    Varför kräver du av henne att ha stöd för sina åsikter i vetenskapen när du själv inte har det för dina åsikter? För att hon inte tycker som dig?
    Vad onskar du vetenskaplig bevisning i??
  • Black roses
    Anonym skrev 2012-01-10 23:10:26 följande:
    Varför kräver du av andra det du inte ger själv?
    Jag fragade just vad du ville ha vetenskaplig bevisning i, sa kom inte och pasta att jag inte gav dig chansen... I stallet kommer du med samma fraga an en gang...
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.