• Anonym

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Twins2 skrev 2012-01-05 18:46:50 följande:
    Långsäkt ja men förväxling av barn på bb (har hänt tidigare)
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:46:50 följande:
    Långsäkt ja men förväxling av barn på bb (har hänt tidigare)
    fast det händer ju inte nu.. vet du hur det går till på bb nu för tiden??????
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:50:08 följande:
    Nej, det gör jag inte. Det var inte ts fall jag syftade på utan allmänt. 

TS sambo vill ju göra pga hans tidigare erfarenhet av otrohet. VIlket inte jag ser som konstigt. Dessutom har ju ts sambo problem med misstänksamhet och att inte kunna lita på folk.   
    Men tror du att sambon kommer att kunna lita på folk och inte vara misstänksam i fortsättningen om han bevisas vara far till barnet?
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:53:51 följande:
    Det händer inte nu? Kan mycket väl hända i dagens samhälle. Jag vet inte mer än det jag uppevlt när jag varit där samt under en praktikperiod under utbildningen (för 4-5 år sedan)
    Hur skulle det gå till då?
  • Anonym

Tycker inte du ska vara arg. Hade jag varit man så hade jag också velat göra det. Man kan ju aldrig någonsin lita på någon till 100 % och man vill väl vara 100% säker på att barnet är ens eget? Hade inte blivit arg om min sambo velat göra det fast jag är säker på att han är pappan. Tycker nog till och med att det skall göras på ALLA barn så att alla barn vet sina RIKTIGA rötter. så inte bara för pappans skull utan även för barnets.

• Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:59:07 följande:
    Att man förväxlar ett barn? Ja, att du helt enkelt gör en föväxlingt...
    Hur skulle det gå till då rent praktiskt?  Jag har fött fyra barn och inget av dem har nånsin lämnat mig på bb och dessutom fått band om foten och handen så fort de kommit ut.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-05 19:01:40 följande:
    Hur skulle det gå till då rent praktiskt?  Jag har fött fyra barn och inget av dem har nånsin lämnat mig på bb och dessutom fått band om foten och handen så fort de kommit ut.
    men det finns ju dem som lämnar till barnmorskorna för att de vill sova en stund på natten osv.. 
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:07:14 följande:
    Det här är ingen fakta utan bara påståenden som på intet sett är sanna. Men ex genom att lämnar barnet till någon annan (kanske för att man behöver sova) och banet byts pga siffrorna har nöts bort. Ex genom att bandet lossnar och man måste byta, då förväxling kan ske. Eller att bm helt enkelt lämnar över fel barn till fel mamma. De två första exemplerna skulle isåfall det ha upptäckts rätt snart och förhoppningsvis lösas innan någon lämnar BB.
    På ex Neo kan förväxlign ske om man måste byta band. 
    menar du att sånt här händer på bb? har du varit med om det alltså? Anmälde du det????
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:09:18 följande:
    Jag kom bara med olika teorier/exempel på varför en pappa vill göra ett faderskapstest.
    Så du tror på allvar att en far vill göra faderskapstest för att förväxling kan ha skett på bb?
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:24:30 följande:
    Fast både du och barnet måste lämna blod så att de har nåt att jämföra med...
    det står nog i instruktionerna till testet ska du se.
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:27:50 följande:
    ? Om de inte har blod från mamman och ffa barnet så kan de inte jämföra med nåt...
    Du har helt rätt och det är ju det jag säger.. att allt de behöver veta och göra står i instruktionerna
    - de har ju beställt ett testkit, där står det hur de ska göra, har gjort ett sånt själv..all info står där och så skickar man in blodproverna ELLER svabb-topsen till ett labb..Man måste inte ta blod, man kan göra det med saliv också. Beror på vad det är för typ av test.
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.