Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
Hetl i nattmössan prata h*n inte. Enligt SCB är det srax över 5%. Men det är ganska mycke det också tycker jag.
Jag tycker så här: Har man rent mjöl i påsen så har man ingen anledning att må dåligt och bli arg. Jag har sagt till båda fäderna att skulle dom öht tvivla så varsegod, jag välkomnar det. JAG är ju säker men karl kan inte det.
Jag tror att du dels behöver göra klart för din man hur mycket hans tillitsproblem sårar dig - på ett lungt och sansat sätt - tala om att du tycker du förtjänat hans tillit och be honom aktivt jobba på förändring.
Du behöver också jobba på att inte ta det så personligt. Du vet att han har tillitsproblem och att det inte har med dig att göra. Träna dig i att inte ta det personligt och ta kontrollen över de situationer som sårar dig genom att förutse dem lite - jag antar att du känner honom nu - och erbjud dig att hjälpa honom i förväg. Då känns det mindre sårande och problemet blir just hans problem och inte ett misstroendevotum mot dig.
Vi kommer ju alla med ett bagage och när man väljer att leva med någon måste man också lära sig att förhålla sig till det som påverkar dem starkt från deras historia. Det är en del av i nöd och lust.
om min man hade velat gjort faderskapstest så hade jag tyckt han var löjlig och dum.
jag hade gjort det och när det visat att han definitivt är pappan så har jag redan flyttat ifrån honom. kan han inte lita på mig utan tror att jag är otrogen, då har man inte mycket att bygga ett förhållande på.
jag kan förstå din sambo till viss del. Har man blivit "lurad" en gång i tiden och väldigt svårt lurad så kan känslor komma upp ibland när man bråkar. Jag blev totalt lurad av ett ex till mig och även om det var för tio år sedan och jag har vart tillsammans med min man i 8år så kan jag få "bakslag" och börja misstänka vissa saker. men det är inget jag går o säger till honom. Men ibland blir jag super orolig. Men när vi inte bråkar så är allt ok. Sen kan jag förstå att du känner dig misstrodd. men ändå. man läser så mycket av vad familjelivare gör nuförtiden.. Ex oj jag är gravid men min man är inte pappan, vad ska jag göra? Man kan bli lite paranoid alltså...