Thaleya skrev 2012-01-09 22:48:16 följande:
Naturligtvis och jag tycker att alla bör göra ett faderskapstest, och kanske tillochmed att modern testar sig. Det enda jag tycker att man ska göra är att säga det innan!! att man inte droppar ner det som en idiot, i ett bra förhållande.
Jag tror inte du kan ha älskat och litat på någon fullt ut. För då sårar man inte en annan människa på det sättet, isåfall finns det ingen misstro. och ifall man ändå vill göra ett faderskapstest så säger man det innan, man säger det INTE efter barnet är fött eller när man är gravid, då är det ju endast som att man misstror personen.
Sårade känslor är ju inte direkt hur jag skulle beskriva det. att begära faderskapstest i dagens samhälle, (då det endast händer då man legat med en slampa på krogen) är så sjukt ovanligt och på det sätter så blir det till en enorm förolämpning.
Jag älskar dig och jag litar på dig.
- men jag tror inte att du älskar mig tillräckligt för att vara trogen
-men jag litar inte på att du inte ljuger för mig, om något så livsliktigt som ett barn
-jag tror inte att du är smart nog att skydda dig
-jag tror du är en sån hatisk vidrig slyna att du är otrogen mot mig och ljuger om att den här lilla tjejn som nu är 11 månader gammal ens är mitt barn.
Jag hade inte kunnat tagit tillbaka en man efter en sådan anklagelse. Hade han sagt det i början av vårat förhållande hade det varit skitsamma, gör som du vill och jag hade inte brytt mig alls. Du måste väl förstå skillnaden?
Jodå. Men jag anser att ÄVEN om han gått och dragit på det i elva månader innan han klämt fram med det, så är det lika bra att det kläms fram. För det är bättre än att han ska älta detta resten av livet, och hålla en distans till flickan - för att inte behöva sörja alltför mycket om det en dag kommer fram att hon inte är hans.
Jag skulle inte heller tycka så här, om det inte var för de där 15 procenten felaktiga faderskap - som är ett FAKTUM.
De felaktiga fäderna har haft för mycket tillit i stället!