Inlägg från: Nattastrand |Visa alla inlägg
  • Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Amy27 skrev 2012-01-05 20:08:10 följande:
    Kräv minst 1000 kr tillbaka och är de inte insatta på ditt konto inom tre dagar mailar du Tradera och skickar med er mailkonsveration. Har du tagit en skärmdump på annonsen så skickar du den med.
    vad är skärmdump?
  • Nattastrand
    Mistoffelees skrev 2012-01-05 20:16:24 följande:
    Hon skriver ju i annonsen att hon skickar med kvittot om hon hittar det, vilket kvitto, hon säger ju till dig att hon inte köpt den i en affär.

Tycker det är rätt fräckt att skriva att den är inköpt sent förra året, jag hade med trott att hon köpt den i affären då, inte begagnat från någon som köpte den 2008
    Ja det var så jag uppfatta det, hon försökte vell luras från första början, eller så fick hon ett kvitto av förra ägaren. men så som hon skriver tror man att hon köpt från butik.
  • Nattastrand

Har skickat ett till sms till henne för att hon inte svarar.
    skriver ; sätt in pengarna på mitt konto... är de inte insatta på mitt konto inom tre dagar ringer jag tradera och kontaktar polisen. vi har ett bindande avtal, kommer även åka hem till dig så vi kan prata.

• Nattastrand
    ojsanoj skrev 2012-01-05 20:36:09 följande:
    För mig står det bara att den är avslutad. Mysko...
    annonsen:

Boomerang jacka xsmal svart.

Fräsh, i super bra skick.

Pälsen är tyvärr redan såld, den ingår inte.

Den är som sagt mkt fräsh, enda felet den hade va en liten deffekt på över axeln som idag är reparerad. har lagt upp en bild där den blivit lagad.

Jackan är svart men ser mörkbrun el blå ut pga olika ljus. 

Säljer den till låg pris, är köpt sent i vintras förra året.

Skickar med kvittot om jag hittar den.

• Nattastrand

Hej Allesammans. Får be om ursäkt att svar har dröjt. Och tacka alla här som gett mig råd och tips.! Har läst igenom det ni har skrivit och ni har gett mig mycket bra information som jag själv inte visste om. Att säljaren nyss själv hade köpt jackan från tradera och inte var nöjd och gett dåligt omdöme till den personen och sen bara kopierat texten och lagt ut annonsen igen.
    Innan jag visste om detta ni skrivit så kontaktade jag säljaren och sa att jag vill ha tillbaka 500 kr.
    Fick till svar att det inte är något fel på jackan och att hon inte har använt den en enda gång.
    Jag sa att det spelar ingen roll om hon har använt jackan eller ej, hon har ljugit i annonsen att jackan är tre år gammal och slitningar på armarna. efter mycket om och men, så skrev hon att hon ska skicka över 350 kr till mitt konto.
    Sen senare på dagen gick jag in och läste era kommentarer här inne. Och folk har verkligen hjälpt mig luska fram mycket info. Så har nu fått reda på genom er att hon själv köpt jackan nyss, skrivit dåligt omdöme till den personen och lägger ut samma annons igen, fast hon själv har blivit blåst först.
    Så blev så arg att jag kontaktade säljaren och sa att jag har fått lite ny info om dig. Att du själv köpt den nyss och kopierat annonsen från den person hon köpte den av. riktigt fullt gjort sa jag. Sa att jag ska ha tillbaka 500 kr!! annars kontaktar jag tradera och polis.

fick till svar att jag kunde glömma 350kr och att jag skulle kontakta polis och tradera. och att jag aldrig skulle höra av mig mera.

Sa då att det finns bevis på tradera vem du köpt den av och att du lagt dåligt omdöme till henne, så gör du samma sak till mig. Sa att allt finns bevisat. och det är inte till din fördel!

Hon sa då: Den passar inte på mig!! För liten!! vad är det du inte förstår?! radera mitt nummer, du verkar inte begripa.

Sa tilbaka att det har inget att göra att den inte passar. Jag vill ha kvar den, men du har fortfarande lurat mig och nej jag kommer ej radera dej. Vi har ett bindande avtal emellan . Läs på tradera så du vet vad du ger dig in på.
    Vi har skrivit på sms till varandra. inte pratat.
    Så där står vi nu. Hon har inte svarat mig.
    Känns som att pengarna är inte viktiga längre, utan att bara sätta dit den jäkla...
    Så vet ej vad mer jag ska skriva till henne, det verkar inte gå in mycket i huvudet.
    Kommer kontakta tradera på måndag.

• Nattastrand
    Snösparv skrev 2012-01-07 18:55:14 följande:
    Jag polisanmälde när d på annat vis gått snett med traderaaffär o de tog in henne på polisförhör, då fick jag tillbaks alla pengar. Mitt råd är att anmäla!
    Jag hoppas att tradera stänger av henne! hon har tre omdömen och ett är negativt och jag då som inte är nöjd.
    Hur funkar det med polisen? kan man ringa och prata med dom eller måste man komma ner till polisstationen?
    Hur lång tvist var det innan det hände nått när du kontaktade polisen? vill ha kvar jackan men ej betala så mycket som jag gjort.
  • Nattastrand

Tycker ni jag ska skriva nått mer till henne?
    Det som inte är till min fördel är vell att jag har skrivit att jag kommer åka hem till henne så vi kan prata.

• Nattastrand
    Twins2 skrev 2012-01-07 19:05:10 följande:
    Skriv inget mer till henne. Spara alla mail/sms. Kontakt tradera och se om de kan hjälpa dig. I värsta fall får du göra en polisanmälan.
    Ska kontakta tradera, dom kan vell stänga av henne, vad mer kan dom göra? får hon ett mejl då utan tradera och vad står det på det?
  • Nattastrand

en annan sak jag upptäckt att söker jag på hennes namn på eniro kommer det upp någon helt annan adress en vad hon har skrivit . men om jag söker på det efternamn hon skrivit som hon heter på mail. ett helt annat efternamn . då får jag upp den adressen hon angivit

• Nattastrand

sökte på birthay.se sökte på hennes efternamn hon angivit, den stämmer inte med adressen hon angivit.
    Sökte på efternamnet hon har i sin maildress och då stämmer hennes adress. hon har med mening skrivit annat efternamn. för efternamnet hon angivit är en helt annan person, det kan man se för dom fyller år olika dagar.

• Nattastrand
    Erin skrev 2012-01-07 20:13:36 följande:
    Häng inte upp dig mer på det där med adressen utan se till att avsluta affären så snyggt det går, och gå sedan vidare. Så tycker jag i alla fall.
    Ja men hon har uppgett fel efternamn. Har sagt 500kr till henne, nu när jag vet mer fakta, att hon lura med avsikt och att jag har bevis på det. men hon nekar bara. så blir tradera jag kontaktar .
  • Nattastrand

hon vägrar ge mig några pengar. vet ej mer vad jag ska skriva till henne för att vi ska komma överens .

• Nattastrand

kanske ska fråga henne varför hon angivit fel efternamn. och att det blir nog tradera och polis inte så glada över att se. men om jag får tillbaka det jag angivit så är vi kvitt. nått i den stilen. vad tror ni?

• Nattastrand

ja det stämmer och nu efternamnet som inte stämmer med adress. men adress stämmer med efternamn i mailnamnet. snurrigt men sant. kanske borde hon veta det, att jag vet att hon sagt fel efternamn i.

• Nattastrand

Do

Twins2 skrev 2012-01-07 20:41:18 följande:
    Anmäl till tradera och polisanmäl istället för att tjafsa mera med henne.

tradera har vell stängt på helger? måste kolla upp det.
  • Nattastrand

hej har mailat tradera. dom har skickat mail till henne att hon ska kontakta mig. vilket hon inte gjort. dom har sagt till mig att dom ska se över ärendet om hon ska stängas av. så än så länge händer det inte mycket .

Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.