• rklint

Ung Mamma I Malmö?

Hej!
    Jag och min Sambo fick en liten son den 21/7, vi bor i Malmö (flyttade hit för 2,5 år sen)
    Då jag inte känner någon här nere så undrar jag nu om det finns någon därute som
    känner som jag; att det hade varit skoj med lite social kontakt!

Hör gärna av er! :)
  • Svar på tråden Ung Mamma I Malmö?
  • himlafin

Jag bor också i Malmö. Hon från Arlöv ska jag träffa på onsdag ! Har ganska fullt denna veckan. Den enda dagen jag kan är på fredag.

• rklint

Okej! Vart ska ni träffas? Eller ni kanske bara vill träffas själv? hehe. :)
    (lite påträngande kanske)

• rklint

Ja, precis. Egentligen från och med fredag, för då läggs jag in..

• himlafin
    rklint skrev 2012-01-09 14:47:21 följande:
    Okej! Vart ska ni träffas? Eller ni kanske bara vill träffas själv? hehe. :)
    (lite påträngande kanske)
    Jag och lillkillen min ska faktiskt hem till henne och fika.

Sen, om ett tag, så tänkte vi kanske börja gå på öppna förskolan. Finns tydligen en med "Babyöppet" där det bara är barn upp till 10 månader. Hade varit kul om det hade varit ett gäng som träffats där eller nåt.

Vet inte vad ni andra tycker ?
  • Kyh
    himlafin skrev 2012-01-09 21:39:05 följande:
    Jag och lillkillen min ska faktiskt hem till henne och fika.

Sen, om ett tag, så tänkte vi kanske börja gå på öppna förskolan. Finns tydligen en med "Babyöppet" där det bara är barn upp till 10 månader. Hade varit kul om det hade varit ett gäng som träffats där eller nåt.

Vet inte vad ni andra tycker ?
    den som ligger i möllan eller? Isåfall måste ni dit när de öppnas för de satte gränsen nån gång efter min första gång eftersom det alltid blev fullt . Och de flesta drar dit innan det öppnar och det är redan fullt när de stänger dörren när alla gått in. Men kan rekommendera den de är riktigt trevliga personaler som jobbar där.
  • WickedyWitch

Hej :) Jag bor i Malmö, mellan möllan & folkets park kan man säga och väntar mitt första barn. Han kan nog dyka upp när som helst nu (är i vecka 38). Hade varit jättekul att lära känna fler i trakterna med barn :) Jag är 21 år!

• rklint

Jag går på Barnens Hus. Ligger på möllevångsgatan och där är vi alltid en del folk. Jag tycker att där är jättebra, för där går man igenom saker, lite som "lektioner" eller så. Någon gång är tandsköterskan där, babymassage osv. Sen kan man alltid fika där, jättetrevligt faktiskt! :)

Okej, lycka till med förlossningen då, Sannah! :) Du har något att se fram emot! :)

• himlafin
    Kyh skrev 2012-01-09 22:11:05 följande:
    den som ligger i möllan eller? Isåfall måste ni dit när de öppnas för de satte gränsen nån gång efter min första gång eftersom det alltid blev fullt . Och de flesta drar dit innan det öppnar och det är redan fullt när de stänger dörren när alla gått in. Men kan rekommendera den de är riktigt trevliga personaler som jobbar där.
    Jag har bara googlat lite. Tror det hette Familjens hus eller nåt sånt. Ligger typ vid folkets park, tror jag. Där va babyöppet tisdagar och torsdagar 13.00-15.30 och så va där musikstund och sånt också.

Har aldrig varit på ÖF innan så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig.

Lycka till Sannah !! Det kommer säkert gå skitbra! Det är bara att tuta och köra ;)
  • Kyh
    himlafin skrev 2012-01-10 17:32:24 följande:
    Jag har bara googlat lite. Tror det hette Familjens hus eller nåt sånt. Ligger typ vid folkets park, tror jag. Där va babyöppet tisdagar och torsdagar 13.00-15.30 och så va där musikstund och sånt också.

Har aldrig varit på ÖF innan så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig.

Lycka till Sannah !! Det kommer säkert gå skitbra! Det är bara att tuta och köra ;)
    Ja, familjens hus heter det!

Jag rekommenderar den. Blandade människor, finns både unga och gamla föräldrar och super personal. Musikstunden är nog höjdpunkten, alla går efter den hehe. Roligt är det för barnen också. Men förvänta dig inte att komma in efter att de öppnat för det är somsagt fullt redan vid öppning men de släpper alltid in alla sen låser de dörren och då kommer man inte in.

Lycka till Sannah, säg till när lillen är ute! Bara att fråga om du undrar något!
Svar på tråden Ung Mamma I Malmö?