• rklint

Ung Mamma I Malmö?

Hej!
    Jag och min Sambo fick en liten son den 21/7, vi bor i Malmö (flyttade hit för 2,5 år sen)
    Då jag inte känner någon här nere så undrar jag nu om det finns någon därute som
    känner som jag; att det hade varit skoj med lite social kontakt!

Hör gärna av er! :)
  • Svar på tråden Ung Mamma I Malmö?
  • Kyh

Jag födde i kk i malmö. Jag reagerade inte jättemycket eftersom det gick så snabbt. BB personalen var jättetrevliga faktist natt som dag. Fast det var fullt den sommaren så vi fick gå tidigt på morgonen efter 3 dagar eftersom allt såg bra ut ändå.
    Hade lite tur att jag födde innan jag blev 18 så slapp betala. hehe, men hade ingen aning om att man skulle göra det heller annars.

Skulle vilja göra om allt igen, saknar den lilla bebisen som bara låg där ibland, haha.

• WickedyWitch
    Kyh skrev 2012-01-10 21:30:51 följande:
    Jag födde i kk i malmö. Jag reagerade inte jättemycket eftersom det gick så snabbt. BB personalen var jättetrevliga faktist natt som dag. Fast det var fullt den sommaren så vi fick gå tidigt på morgonen efter 3 dagar eftersom allt såg bra ut ändå.
    Hade lite tur att jag födde innan jag blev 18 så slapp betala. hehe, men hade ingen aning om att man skulle göra det heller annars.

Skulle vilja göra om allt igen, saknar den lilla bebisen som bara låg där ibland, haha.
    Ja, jag läste att du haft en snabb förlossning! Hoppas min går snabbt också (inte för snabbt) men ah.. haha. Men det är spännande och se hur det blir, alla är vi ju olika ^^ Lite nervöst är det också. Vill att det ska sätta igång, men skulle vattnet gå NU t.ex, skulle jag nog freaka lite grann, haha!
    Kan passa på att fråga nu, hur känns värkarna när de väl sätter igång? Jag har haft onda sammandragningar sen vecka 28 egentligen.. så jag vet inte när man bör reagera ens =P

Skönt att du trivdes på BB :) Ja, man brukar ju få gå hem redan efter 2 dagar tror jag!

Nä det kostar väl en liten summa, men vad det kostar egentligen har jag ingen koll på ;S hehe!

Hihi, mysigt! Kommer kännas overkligt att träffa sitt barn.. :)
  • rklint

Jag tror att det kostade 180 eller om det var 80. Det var dyrare för pappan, vet jag :) personalen var jättebra.

Mina värkar kändes bara som smärta liksom, jättesvårt att berätta, men man märkte när det var dags, man skulle inte kunna prata igenom en värk, jag hade 4-7 minuter mellan värkarna, då sa dom att det var för tidigt att åka in, man skulle ha 1 minut mellan värkarna! :)

• WickedyWitch
    rklint skrev 2012-01-11 15:15:20 följande:
    Jag tror att det kostade 180 eller om det var 80. Det var dyrare för pappan, vet jag :) personalen var jättebra.

Mina värkar kändes bara som smärta liksom, jättesvårt att berätta, men man märkte när det var dags, man skulle inte kunna prata igenom en värk, jag hade 4-7 minuter mellan värkarna, då sa dom att det var för tidigt att åka in, man skulle ha 1 minut mellan värkarna! :)
    För tidigt? Galet ju ;p För vissa går det ju snabbt! Jag har hört 3 minuter mellan värkarna, eller när man helt enkelt har så ont att man inte orkar stanna hemma, men det är väl olika vad de säger ^^
    Ja, jag får lita på att jag helt enkelt fattar när det är igång :) Har haft jättemkt sammandragningar och förvärkar under graviditeten, men då har iaf min livmoder fått träna en hel del, hehe!
  • Kyh
    WickedyWitch skrev 2012-01-11 16:17:15 följande:
    För tidigt? Galet ju ;p För vissa går det ju snabbt! Jag har hört 3 minuter mellan värkarna, eller när man helt enkelt har så ont att man inte orkar stanna hemma, men det är väl olika vad de säger ^^
    Ja, jag får lita på att jag helt enkelt fattar när det är igång :) Har haft jättemkt sammandragningar och förvärkar under graviditeten, men då har iaf min livmoder fått träna en hel del, hehe!
    Jag kommer inte ens ihåg hur lång tid det var mellan mina. Det var på morgonen och jag vaknade av att de gjorde så ont. Trycket kändes som bajsnödighet kan jag säga iallafall, ingen hade sagt till mig att det skulle vara så så jag trodde jag behövde gå på toa. Min slempropp gick väl på toan tror jag när jag satt där i säkert 10 min för att försöka fast inget hände. Vattnet gick när de spräckte den innan jag skulle krysta faktiskt så jag vet itne hur det känns när den går någon annanstans.

Men min värkarna var så jävla starka och det trycktes neråt när jag åkte till sjukhuset, kunde inte ens stå upp när vi plingade på dörren där så då är det nog dags om du känner så. Hade tur att jag åkte in då för de ville egentligen inte ha in folk i onödan eftersom det var fullt, men så var jag hel öppen och så satte allt igång. Man får överdriva lite innan man kommer in för jag fick säga att jag hade värkarna några timmar mer än vad jag haft och egentlgen ville hon att jag skulle stanna men det gick verkligen inte.
  • Carolinem91

Hej jag bor i malmö och är 20 år nu, fick min dotter den 29e september förra året. Vill också hitta fler som är ungamammor i Malmö :)

• rklint

Vad skoj! :) vi kan säkert hitta något datum att kunna träffas någon gång, annars blir det lätt att det aldrig blir av. :) jag kan dock inte förrän om tidigast 7 veckor.

• Carolinem91

Grattis Wickedywitch :)  Hur känns allt?

Svar på tråden Ung Mamma I Malmö?