• Myyy

    Hjälp mig med gravyr till ringar!

    Jag ska beställa ringar till förlovning nästa vecka men så slog det mig att jag inte har något fint att gravera. Jag vill gärna ha något annat än namn och datum, gärna något lite poetiskt. Eller några ord i min ring, som sen fortsätter i hans- så att de tillsammans bildar någon fin fras. Kom med idéer snälla!
  • Svar på tråden Hjälp mig med gravyr till ringar!
  • elzilen

    Vi har longitud i ena ringen och latitud i andra ringen från platsen vi förlovade oss på och så datumet

  • Myyy
    elzilen skrev 2012-01-06 16:51:16 följande:
    Vi har longitud i ena ringen och latitud i andra ringen från platsen vi förlovade oss på och så datumet

    ååh vad fint :) jättebra idé ju! var får man tag på longitud/latitud?
  • enlitenbitkaka

    Vi har bara våra namn och vår ängladotters namn i ringarna. Var förlovad med mitt ex och vi skrev "ad perpetuum" i våra ringar och det betyder "i det oändliga" på latin.


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Myyy
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-06 17:16:56 följande:
    Vi har bara våra namn och vår ängladotters namn i ringarna. Var förlovad med mitt ex och vi skrev "ad perpetuum" i våra ringar och det betyder "i det oändliga" på latin.

    Vad fint att er dotter fick vara med också! har funderat på latin men tror inte det är riktigt vår grej :/ Men jag tackar för inspiration!
  • enlitenbitkaka
    Myyy skrev 2012-01-06 17:24:05 följande:
    Vad fint att er dotter fick vara med också! har funderat på latin men tror inte det är riktigt vår grej :/ Men jag tackar för inspiration!
    Ja vi förlovade oss en kort tid efter att hon föddes så hon skulle helt klart vara med! Jag gillade idén om latin då, när vi förlovade oss, men skulle inte välja det nu. Lite för mycket realist för det nu
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Myyy
    Lillafamiljen skrev 2012-01-06 17:53:35 följande:
    Skriv pga

    Haha jag är nog lite dum kanske, men jag förstår inte poängen riktigt? :)
Svar på tråden Hjälp mig med gravyr till ringar!