• Hultan

Vallavägen i Haninge?

Hej. Vi är intreserade av att köpa en lägenhet på vallavägen i Haninge. Vi har hört lite illa om området. Undrar nu om det finns någon här som har egna erfarenheter om området. Är det gamla föromar om området som dröjer sig kvar eller bör man passa sig för att gå ut på sena helgkvällar?

• Svar på tråden Vallavägen i Haninge?
  • My Guiding Light

Är uppvuxen där och mina föräldrar bor kvar ännu. Jag är helt kär! Aldrig råkat ut för något eller hört något illa heller. Nu är ju hela valla bostadsrätter sen ett par år dessutom. Bra skolor i närheten, parker och skog.

• Hultan

Hej Light! Okej, vad bra. Jo vi har förstått att det tidigare varit hyresrätter men nu ombildats. Är det skillnad tror du på om man bor i början med lågt nummer eller längre bort med högt nummer? Folk talar om vallapundarna som ett begrepp. Det är inget du känner till?

• Bonzaii

Jag har bott på gatan brevid. Vallavägen är ett ett lugnt område och man kan absolut vara ute sena kvällar utan att det händer något.  i övrigt ett barnvänligt område med mycket utrymme för lek.
    jag har aldrig märkt något konstigt däromkring.

Vallapundarna har jag aldrig hört talas om. 

• Hultan

Bonsaii, det låter betryggande. Tack för att du berättar!

• Loncelot

Uppväxt där nere och bor fortfarande i handen och har aldrig hört talas om dessa personer... vart har du hört det?

• Loncelot

Finns inget ställe som jag känner mig så trygg som i handen sen händer det ju saker vart man än bor finns inga garantier i livet på att det inte ska kunna hända saker...

• Lebensgefahr

nu bor jag inte där själv, utan precis vid centrum, men har vänner som bor på vallavägen o jag har inget ont att säga om det
    o jag gillar Handen jättemkt! är så glad att vi flyttade hit

Svar på tråden Vallavägen i Haninge?