Rätt information om Kondylom?
Hej,
Jag håller på att bli helt tokig över detta.
Jag fick veta att en kille jag vart med oskyddat 3 ggr har haft kondylom för snart 4 år sen. Samtidigt som sin flickvän. De gjorde slut precis innan vi träffades 2 ggr. Enligt han har han ej haft det synligt sen dess & jag såg inget när jag tittade. Han valde att inte fortsätta att träffa mig pga min oro. Jag visste ej vad Kondylom var innan han tog upp detta med mig - efter sexet så klart.
Men grejen är att jag har läst 100 olika svar ang hur kondylom smittar och om det försvinner ur kroppen eller ej. Jag vill få rätt information. Och hoppas att det kan lugna mina nerver.
Vad jag även hört är att de inte vet exakt allt om kondylom ännu och därför inte kan ge fullt klara svar. Har pratat med Umo & ringt vårdguiden 2 ggr och alla har gett lite difusa och olika svar. Jag vill liksom veta vad det innebär och hoppas självklart att det är ett virus som försvinner ur kroppen.
Finns det ngn väldigt kunnig på kondylom här? Eller någon som har erfarenhet av "sjukdommen"? Hur stor chans är det att jag har blivit smittad? Försvinner viruset?
Av det jag läst så känns det som jag ska anta att jag har det för det är så vanligt förekommande. ;-(
Det jobbiga är att man ej kan kolla upp om man är bärare eller ej. Och att inkubationstiden kan vara väldigt lång så har ingen viss tid jag kan vänta ut och se om jag vart smittad eller inte.
Har tänkt på detta 1 mån nu, dag in & dag ut. Googlat i timmar, men som sagt står olika överallt.
Väldigt tacksam för svar. Är extremt Orolig.