Anonym skrev 2012-01-14 17:32:50 följande:
Jag började få vårtor i somras, ett rent helvete! Och då hade jag dejtat denna kille sen slutet av april. Jag vet faktiskt inte vem som smittat mig, innan honom hade jag ju många partners, skyddat och oskyddat. Jag har även haft cellförändringar och positivt hpv test för flera år sedan, kondylom är ju en hpv, men som framkallar vårtor, inte cellförändringar. Jag tyckte detta var otroligt pinsamt, vågade inte berätta för min kille. Det hela började helt plötsligt med en plupp på klittan, en flik. Jag fattade direkt vad det var. Och hör och häpna, men jag klippt bort den med naglsaxoch hoppades på det bästa. Några dagr senare dock, så kom det nya, enstaka, som jag också klippte bort, men efter några veckor bröt det verkliga helvetet loss. Det kryllade plötsligt av vårtor runt om i hela slidöppningen, runtomkring, inre och yttre blygdläpparna. Och det kom över natten bara, pang bom! Kände dom i duschen, helt knottrigt. Fick det konstaterat genom att jag dränkte in en bomullstuss i äppelcidervinäger och la på i nån timme och det färgade vårtorna vita och tja, jag hade minst femtio styckna! Asvidrigt! Jag läste att man kunde behandla hemma med just äppelcidervinäger, indränkt bomullstuss på vårtorna i flera timmar om dagen, helst under natten och de skulle vara borta i någon vecka. Jag testade det, funkade faktiskt bra, men jag kunde bara ha bomullstussen på i typ 30 minuter för det brände så in i helv....jag blev helt röd. Sex vågade jag absolut inte ha, så jag fick hitta på någon lögn till min kille att jag ej kunde. Ja, jag vet...borde ju berättat, men jag skämdes så, skäms än. Detta är nog det värsta jag varit med om. Vårtorna verkade försvinna efter några veckor, sen blommade det upp igen. Läste då om ricinolja, smetade på det och det sved inte ens, så jag kunde ju ha det dygnet runt. Och ta mig fan om inte vårtorna var helt väck inom loppetbev två veckor. Tydligen kan man bota vanliga hand och fotvårtor också, med just ricinolja, tom ta bort födelsemärken osv, just IOM att den tränger in på djupet i huden och gör något magiskt där. Nu har jag inte sett till eller känt en enda vårta i flera månader. Killen har jag gjort slut med, han verkade aldrig utveckla vårtor. Däremot kan han mycket väl bära runt på viruset. Min läkare har sagt att kondom skyddar inte ett dugg mot detta virus. Vill även tillägga...jag kommer ihåg just i början då jag träffat min kille, jag höll i hans snopp då för att ge han en bj, och jag kan svära på att jag kände som en plopp på skaftet. Kommer ihåg att jag tänkte för mig själv att fyffan, hoppas det ej är könsvårta. Säkert var det han som gav mig detta. Det låter som om det gärna blossar upp så man är sjuk i annat, dvs har ett immunsystem som är upptagen med att bekämpa något annat och har inte tid med detta virus. En del stackare verkar ha det i år ut och år in, trots detta smärtsamma, äckliga och pinsamma jag fått stå ut med, så känns det som om jag är en utav dom lyckligt lottade. Ska nog inte säga för mycket, ta i trä liksom... Detta är nog den mest äckliga könisen
Fy vad jobbigt det låter. Har också läst att äppelcidervinäger ska vara jättebra att folk i USA använder det ist för medicin de får från gyn.
Men du säger att det är den värsta könisen. Jag är mycket mer rädd för herpes. Herpes har man verkligen livet ut, det har man inte alltid med kondylom. Och ljusa/hudvfärgade vårtor är väl bättre än storra blåsiga sår där nere. Ska gå och ta ett blodprov för herpes snart. Men vet inte än om jag vågar, för om jag har antikroppar kommer jag gå runt och känna mig sjuk fast jag ej har symptom.
Hoppas du slipper att vårtorna kommer tillbaka.