Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Har gjort det vid tillfällen då jag inte riktigt litat på vad en person sagt. Jag har hängt på dejtingsajter bland annat och det är lite si och så med vad folk säger.. 
    Mest har det väl varit Ratsit för att kolla så killen jag tänkte dejta inte var gift  

• Bragdoll
    kickan89 skrev 2012-01-07 20:35:16 följande:
    Nej jag googlar aldrig folk fast nu googlade jag mig själv och fick upp en sida där min profilbild på facebook och mitt fullständiga namn kom upp och så kunde folk kommentera anonymt. Det hade bara kommit några få kommentarer men alla handlade om att jag typ var otrogen och att man inte skulle lita på mig. Ingen aning om vem som skrivit eftersom det är helt anonymt och vem som helst kan skriva men antagligen någon som aldrig träffat mig för jag har inte varit otrogen och har vad jag vet inga ovänner. Inte kunde man ta bort sig själv från sidan utan att betala heller. Får man verkligen göra så? :S
    Men fy fan vad jävligt!
    Kan du länka till den sidan? Bara så man får kolla.. Du behöver inte länka till din bild utan bara till sidan det handlar om. 
  • Bragdoll
    Effie skrev 2012-01-08 00:12:51 följande:
    Men det beror väl på hur man gör och vad man är ute efter.
    Jag har googlat upp kollegor och folk som jag har mött på konferenser för att få fram saker de har skrivit (forskningsartiklar) och kontaktuppgifter.
    Har googlat efter bloggar i fall när folk har pratat om att de har bloggat.
    En gång googlade jag en kille som jag skulle dejta, för att kolla att han inte var gift. Det var han!
    På mitt tidigare jobb brukade vi googla folk som sökte jobb hos oss, för att se vad de var för typer.

Tydligen är jag en psychostalker enligt folk i den här tråden.
    Som sagt - jag tror inte ett smack på folk som påstår att de aldrig har gjort det.
    Hahaha, den killen jag kollade upp och skulle dejta var OCKSÅ GIFT! 

• Bragdoll
    vampyria2 skrev 2012-01-08 00:06:45 följande:
    Det är exakt det här jag pratar om, det som gö.r att jag tycker att det känns så jäkla respektlöst att googla någon, du kan aldrig ändå veta att det du läser är sanningen men du kommer att döma människan efter det ändå Obestämd
    Förhoppningsvis inser folk vad det där var för sida. Kommenterar man anonymt så är man inte trovärdig om man skriver en massa dynga.
  • Bragdoll
    Effie skrev 2012-01-08 00:19:42 följande:
    Google is your friend!
    Och ratsit ;)
  • Bragdoll

Nää inkomster har jag aldrig kollat upp.. 
    Men lite känsla för ämnet vill man ju ha om man hänger på en dejtingsida naturligtvis. Inte fan vill jag bli uppsökt av en rabiat fru för att hennes gubbe bestämt sig för att det är en god idé att hitta tjejer att vara otrogen med på dejtingsidor.

• Bragdoll

Jaha, i så fall har jag aldrig googlat någon vad jag vet.
    Inte annat än kändisar då möjligen. Eftersom jag är löjligt intresserad av skvaller.. förlåt..  

• Bragdoll
    Polly S skrev 2012-01-08 01:21:32 följande:
    var hittar du skvaller och otrohetsinfo? dessutom, om det är falsarier, varför anmäler man det inte och försöker ta bort det?
    Några sidor bak så har en tjej hittat en sida där man anonymt kan kommentera vem som helst som har twitter och facebook. 
    Vill man ta bort kommentarerna får man betala. 
  • Bragdoll
    Jennie med ie skrev 2012-01-08 12:19:52 följande:
    Ja, det tycker jag är OK. Jag menar mest att det är en rätt naturlig följd av utvecklingen av det samhälle vi lever i... De flesta är sökbara på Internet, på gott och ont, och det är liksom inget konstigt längre. Det som avgör om det är OK eller ej sen i nästa steg är hur man använder det man hittar...
    Ja, och man kanske måste ta lite av det man hittar som man tar hälften av Aftonbladets artiklar.. med en klackspark
  • Bragdoll

Ibland står det ju till och med i tidningarna vem som tjänar mest "i DIN kommun". Fattar inte varför.. vad har folk med det att göra?

Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?