• vampyria2

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Läste just i en tråd om att folk faktiskt googlar på folk de håller på att lär känna och jag blev lite förvånad över att folk gör sånt, så nu vill jag veta om ni gör det Drömmer

Ni får gärna skriva om varför ni gör det eller inte gör det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 01:24
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?
  • Alecto

Eller ja - det beror på vad man menar med att googla? Jag har av nyfikenhet över någons ålder kollat på Birthday och möjligen kollat på hitta/eniro för att se var någon bor men jag har inte kollat upp någons inkomst och liknade. Inte googlat på ett namn för att får reda på något som skrivits om personen eller liknande. Jag har inget intresse i att veta någons ekonomiska status eller liknande - jag går på hur personen är om jag vill umgås eller inte.

• gavagai

Det tycker jag absolut att man kan göra, inte så att man försöker leta upp hemliga saker eller så, men det kan ju vara kul att upptäcka om de t.ex. har en blogg om något roligt intresse. Nu menar jag nog snarare om man är nyfiken på en ny arbetskamrat som man inte umgåtts så mycket med t.ex. Om det är någon man håller på att bli vän med, så kommer ju sådant fram ändå. Jag är i alla fall så pass nyfiken att jag googlar ibland.

• Lena

Det är helt okej att googla. Det som finns på nätet är för alla.

• IsDimma

Det trodde jag alla gjorde

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • vampyria2

Jag känner att det ärlige respektlöst påminner om att rota i folks byrålådor m.m när man är hemma hos dem.
    Samma sak jag skulle aldrig kolla min killes mobil, mail m.m för är det saker han vill att jag ska veta så berättar han nog det för mig när det känns bekvämt för honom, samma med nya vänner.
    Visst de saker man själv har skrivit om på nätet är ju till för alla men det kan även finnas saker man själv inte vill ska finnas där och då ör det att snoka för mycket, tycker jag :p

• snorkan
    vampyria2 skrev 2012-01-07 14:15:06 följande:
    Jag känner att det ärlige respektlöst påminner om att rota i folks byrålådor m.m när man är hemma hos dem.
    Samma sak jag skulle aldrig kolla min killes mobil, mail m.m för är det saker han vill att jag ska veta så berättar han nog det för mig när det känns bekvämt för honom, samma med nya vänner.
    Visst de saker man själv har skrivit om på nätet är ju till för alla men det kan även finnas saker man själv inte vill ska finnas där och då ör det att snoka för mycket, tycker jag :p
    Byrålåda?...mobil?.....nej det tycker jag verkligen inte är jämförbara saker, det du nämner är ju personliga saker.

att googla får vem som helst göra, det är inte intrång i någons privata liv tycker jag. 
  • vampyria2
    Noxigen skrev 2012-01-07 14:45:29 följande:
    Jag googlar allt, och bara för du gjorde denna tråden....Googlar jag dig med.
    Hehe du lär hitta en massa roliga saker jag lovar
Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?