Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

Varför läcker hon bajs hela tiden??

Har också detta problem. Skrev i en annan tråd:

"Stumpan har varit förstoppad till och från, till sist fick hon förstoppningsdiarré och jag har gett laktulos sen har jag ändrat dosen å ibland e hon hård i magen å ibland är det löst (typ) å så vet jag inte är det löst för att hon får för mycket laktulos eller är det löst för hon egentligen är förstoppad och det där lösa är det enda som kan ta sig förbi förstoppningen.

Det är jättelängesedan hon bajsade en gång och blev liksom klar, utan det är ingenting på kanske 3-4 dagar å sen är det dags att bajsa och då kommer det lite lite i taget och hon kan hålla på och bajsa i två dygn litegrann var 10-e till 15-minut. Ständiga blöjbyten dygnet runt alltså och hon blir röd och öm i stjärten av allt torkande och tvättande, och fortfarande får hon ta i ganska ordentligt och får ofta ont i rumpan men det som kommer ut är inte hårt eller korvar utan mer som lera.

Det är jättejobbigt för henne, och hon kunde ju vara blöjfri på dagarna innan det blev såhär men nu måste hon ha blöja för att det inte ska komma lite bajs i byxorna hela tiden, samtidigt tycker hon det är jobbigt att vara så stor och ha blöja, och att de andra barnen på dagis säger att hon bajsar eller luktar bajs  Har haft kontakt med barnsjukhuset eller vad det heter har glömt nu men bara på telefon och de säger bara att ge laktulos så länge det behövs och variera dosen efter behov, men jag upplever inte att det blir någon förändring oavsett maxdos eller minimidos och just nu ger jag inget alls och det är ändå precis likadant?

Jag tror eller tycker inte ens hon verkar förstoppad längre utan mer som hon inte kan varken riktigt bajsa eller hålla tätt? Kanske är hon bara rädd för att bajsa för att hon varit så förstoppad tidigare, men vad ska man göra för att få ordning på detta?"

Hon är nyss fyllda tre förresten, och har haft dessa problem med återkommande förstoppningar sen ca 7 månaders ålder. Brukade lösa det med katrinplommonpuré men det får jag inte i henne längre, även laktulos är svårt att få i henne och funkar inte alltid då hon vägrar.

Svar på tråden Varför läcker hon bajs hela tiden??