Linyana skrev 2012-01-10 01:09:49 följande:
jag är i vecka 20 nu nästa tid till barnmorska är 6:e Februari så, nej...
Nej tanken är ju också "jag kanske inte spricker eller klippas" men sen är det ju också
"tänk om jag spricker eller klippas" en tjej fick klippas och hon skrek utav i h*lvete....
så nej, du tänker inte bara på barnet på bröstet när huvudet är påväg ut och dom måste klippa,
sen måste man ju säkert krysta också där dom klippt...
Nej, kejsarsnitt, det ska jag be om. har sån rädsla för nålar och kanyler också.
jag vågar knappt undersköka tänderna hos tandläkaren! och då jag var yngre fick
dom söva ner mig för att borra en tand =/
klarar jag inte föda vaginalt så klarar jag inte, vågar jag inte, vågar jag inte...
Prata med barnmorskan då, förklara din rädsla och att du mår väldigt dåligt av det och verkligen vill ha snitt!
Om du säger att du vet att du inte kommer klara en vanlig förlossning så måste de ju lyssna på dig. De borde inte kunna tvinga dig att föda vaginalt om du verkligen, verkligen inte vill!
Så kämpa för snitt tycker jag!
Men usch! Förstår att du inte kan ta någon bedövning då heller då epiduralen är en stor spruta tydligen!
Men prata med barnmorskan så fort som möjligt, jag gjorde det vid första besöket faktiskt.
Dock har jag läst om både kejsarsnitt och vaginalt och vill hellre föda vaginalt, men det är ju så olika för alla.
Du kan inte söka på google och se om du hittar någonting om hur man ansöker om snitt?