• Linyana

Förlossningsbrev?

mfe skrev 2012-01-07 20:36:19 följande:
    Jag har en väldigt förlossningsrädsla och vill därför skriva ett förlossningsbrev.. Jag vet ungefär hur jag vill ha det men jag kan verkligen inte forma det till någonting. Ska man skriva heltext, punktform eller hur ska man egentligen göra?
    Jag förstår ju att det inte kommer bli exakt som man vill ha det men jag vill ändå ha ett brev så de kan förstå mig litegrann iallafall.
    Någon som har nåt bra tips?
    Jag har också förlossningsrädsla och haft mardrömmar och gråtit och nästan fått panik. 

Jag VILL göra planerat snitt,  men har hört att man själv inte får bestämma utan läkare bedömt. 

Kan man bli TVINGAD till vaginal förlossning ??? 
  • Linyana
    mfe skrev 2012-01-10 00:42:12 följande:
    Det är sant, och min sambo skriver ju det med mig lite grann så han vet ju vad som gäller också så han kan säga till.

Det är sant, man kan ju skriva att man vill ha det om det om jag ber om det men annars inte, saken är ju bara att det inte får tas så sent så man måste ju va rätt snabb med det.

Tack så mycket :)
    Linyana skrev 2012-01-10 00:32:24 följande:
    Jag har också förlossningsrädsla och haft mardrömmar och gråtit och nästan fått panik. 

Jag VILL göra planerat snitt,  men har hört att man själv inte får bestämma utan läkare bedömt. 

Kan man bli TVINGAD till vaginal förlossning ??? 
    Du kan ju prata med barnmorskan och även få träffa en läkare och tala om rädslan så kanske du kan få det men det är ju alltid bäst att föda vaginalt för barnet. Men du kan ju alltid prata med barnmorskan så hon får säga vart du ska vända dig!
    tack! förstår ju smärtan och allt, men att riskera att KLIPPAS där nere utan bedövning och allting.... NEJ! Tyst
  • Linyana
    mfe skrev 2012-01-10 00:57:29 följande:
    Du har inte blivit tillfrågad att få komma på förlossningen och prata med de som jobbar där?

Det är inte säkert du behöver klippas eller ens spricker och OM du gör det så tror jag faktiskt inte att du känner det så mycket, du har så mycket tankar på annat och när du sedan får upp ditt barn på bröstet så kommer du bara koncentrera dig på barnet och när de ska sy så får du ju bedövning.

Be om ett samtal så kanske det kan lugna dig :)
    jag är i vecka 20 nu nästa tid till barnmorska är 6:e Februari så, nej... 

Nej tanken är ju också "jag kanske inte spricker eller klippas" men sen är det ju också
    "tänk om jag spricker eller klippas" en tjej fick klippas och hon skrek utav i h*lvete....
    så nej, du tänker inte bara på barnet på bröstet när huvudet är påväg ut och dom måste klippa,
    sen måste man ju säkert krysta också där dom klippt...

Nej, kejsarsnitt, det ska jag be om. har sån rädsla för nålar och kanyler också.
    jag vågar knappt undersköka tänderna hos tandläkaren! och då jag var yngre fick
    dom  söva ner mig för att borra en tand =/ 

klarar jag inte föda vaginalt så klarar jag inte, vågar jag inte, vågar jag inte... 
Svar på tråden Förlossningsbrev?