• mfe

Förlossningsbrev?

Jag har en väldigt förlossningsrädsla och vill därför skriva ett förlossningsbrev.. Jag vet ungefär hur jag vill ha det men jag kan verkligen inte forma det till någonting. Ska man skriva heltext, punktform eller hur ska man egentligen göra?
    Jag förstår ju att det inte kommer bli exakt som man vill ha det men jag vill ändå ha ett brev så de kan förstå mig litegrann iallafall.
    Någon som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Förlossningsbrev?
  • mfe
    whitetrach86 skrev 2012-01-07 21:21:24 följande:
    låter helt okey tycker jag
    Min sambo tror att där jag skrev att jag ville ha så lite koll som möjligt kunde misstolkas, är det verkligen så?
  • whitetrach86
    mfe skrev 2012-01-07 21:23:33 följande:
    Min sambo tror att där jag skrev att jag ville ha så lite koll som möjligt kunde misstolkas, är det verkligen så?
    kan ju skriva hälsokoll som möjligt...
  • mfe
    whitetrach86 skrev 2012-01-07 21:25:11 följande:
    kan ju skriva hälsokoll som möjligt...
    Ah smart, tack :)
  • mfe
    Mysanochmimer skrev 2012-01-07 22:05:44 följande:
    Eller skriva att det görs så lite vaginala undersökningar som möjligt.
    Om jag tolkar dig rätt att det är det du menar
    Kanske är smartare att skriva så så dom inte tror att de får komma in i rummet alls :P
  • Mysanochmimer
    mfe skrev 2012-01-07 22:11:26 följande:
    Kanske är smartare att skriva så så dom inte tror att de får komma in i rummet alls :P

det görs ju andra koller också, tex ctg kurva, så bättre att vara så tydligsom möjligt

Såg nu att det var en arg gubbe på mitt förra inlägg, var inte alls tänkt så...
  • mfe
    Mysanochmimer skrev 2012-01-07 22:26:59 följande:
    det görs ju andra koller också, tex ctg kurva, så bättre att vara så tydligsom möjligt

Såg nu att det var en arg gubbe på mitt förra inlägg, var inte alls tänkt så...
    ctg kurva är när de sätter som ett bälte runt magen så man kan höra bebis hjärtljud va?

nej, förstod det av texten du skrev Glad
  • Mysanochmimer
    mfe skrev 2012-01-07 22:32:36 följande:
    ctg kurva är när de sätter som ett bälte runt magen så man kan höra bebis hjärtljud va?

nej, förstod det av texten du skrev

jag hörde aldrig men man såg på en skärm hela tiden både hjärtligt och när värkarna stegrades, sen satte dom skalpelektrod på sonen för dosan och bandet på magen ville inte riktigt.
  • mfe
    Mysanochmimer skrev 2012-01-07 22:51:10 följande:
    jag hörde aldrig men man såg på en skärm hela tiden både hjärtligt och när värkarna stegrades, sen satte dom skalpelektrod på sonen för dosan och bandet på magen ville inte riktigt.
    Då är det nog en sån jag fick när jag var in pga onda sammandragningar :) dock så tyckte inte lillan om den så hon sparkade som iväg den och inte ville va med riktigt :P
  • vargaa

När du skriver "koll". Menar du vaginala kobtroller? Isf hade jag skrivit det så missförstår ingen. :) Det önskemålet har jag i mitt brev också. Tyckte de ville in o rota alldeles för ofta vid första förlossningen.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Förlossningsbrev?