• chokladkaffe

Hur många dagar har ni kvar när barnen börjar förskola?

Just som rubriken lyder. Jag vill ha kvar dagar så vi kan ha mellandagar ledigt, nån vecka extra på sommaren, sportlov och annat. Lite extra ledigt helt enkelt när barnen växer upp.  Såg att vi har 88 lägsta dagar och 66 sjukpenningdagar kvar vilket jag funderar är väldigt mycket? Hur har ni andra tänkt som har möjlighet att spara dagar till efter förskolestart?

• Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar när barnen börjar förskola?
  • Cia o krabaten

Har haft liknande, kanske 150 och det har varit jättebra eftersom vi båda kunnat gå ner i tid och minska dagistiden för barnen

• Alexi

Vi har räknat på att vi vill båda två kunna ta ut två extra veckor ledigt på sommaren, dvs 20 fp-dagar per år ska dagarna räcka till. Då räcker semesterdagarna till fyra veckors semester på sommaren och allt annat resten av året som man behöver ledigt till, både strödagar och julen.

Sen kommer vi nog ha en hel del lg-dagar kvar ändå men de kanske kommer användas till att skydda SGI med.

• kakmamman

Vi har nog runt 190 dagar kvar, sonen började i Augusti och då var han 18 månader.

• tackförfisken

Har tre barn. Alla har börjat på fsk när dom varit 15 mån.
    Har haft alla lägstanivådagar kvar , jobbar 75 % och skyddar min sgi med dom.
    Sjukpenningdagar har jag haft runt 60 st / barn kvar av. Nu är den äldsta flickans dagar slut( hon fyller 8 till sommaren) . Mellanflickan har 23 dagar kvar och den yngsta 90 . Dom används till sommarlovet och jul. Jätteskönt tycker jag:)

• GrönaDruvan

Jag har ca 80 sgi dagar med första sonen, men inga med andra. Maken har alla sina kvar med andra och de flesta med första sonen..

• Spartacus

jag använde upp alla dagar på bägge barnen... delvis så hade jag inget jobb efter att ha gått hem innan förlossning,sen så är dom födda på våren och jag ville vara hemma följande sommar och låta dom gå på dagis när dom var först 1,5 ca

men sen så pluggar jag så jag har lov och lediga dagar i a f!

• älskarlivet81

Kan väl lägga till att dottern kommer vara 2 år och 2 månader när hon skolas in, men vi kommer ändå ha runt 170 dagar kvar!

Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar när barnen börjar förskola?