• Lenora

Tahira har en poäng här, det är väldigt svårt att få ett bra boende ens i närheten centralt i London om man vill vill bo någonstans som är lugnt och tryggt utan en väldigt god ekonomi.

Tänk dig Stockholmspriser och sedan dubbla det.

Och tänk de dåliga förorterna i Stockholm och dubbla det för att föreställa dig hur pass dåligt det kan bli.

De jag känner som bor i zon 2-3 har en väldigt stabil inkomst och trivs men utan pengar kan livet i London vara väldigt krasst. 

• Lenora
    tänkertill skrev 2012-01-17 15:42:38 följande:
    Jag skulle, om jag var du, titta pa nagonting utanfor London. Kanske i Surrey eller sa. Guildford?
    Som en jamforelse sa betalade jag over £900/manad - trots en specialdeal sa det var billigt i omradet - i Zon 2 for en "inte-speciellt-modern-men-mysig" 1-bed for 6 ar sedan i zon 2. 
    Det skulle jag också rekommendera.

I London och rent generellt i England är det enorma skillnader mellan olika områden, det är viktigt att ni hamnar i ett bra område då du har barn att tänka på.

http://www.upmystreet.com kan ge en liten ide om det område du funderar på. Skriv in postnumret och läs om vilka typiska grannar är och brottsstatistik i området.

Läs ofstead rapporterna för de skolor du funderar på, det är väldigt stora skillnader mellan olika skolor.
  • Lenora
    mammatillunderbaraste skrev 2012-01-17 14:04:31 följande:
    Det är ju självklart att  jag vill bo nära barnens skolor och jag tycker det är väldigt viktigt att dom kommer till bra skolor. Nu vet jag ju inte så mycket om skolornas standard i London,ska se om jag kan hitta någon bra info om det på nätet.

Jag har tittat en hel del på lägenheter från Luton till Milton Keynes och tycker det är bra priser inom min budget.Men vet ej om dessa områden är bra att bo i med barn kontra skolor osv.

Kommer att ha med mig pengar till hyra+deposit , mat och andra räkningar så vi klarar oss första månaden utan att gå på knä och hoppas att det ska räcka. 
    Milton Keynes är ganska långt ut från London och Luton är inte jättenära heller.

Jag har inte hört något hemskt om områdena, men de är båda ganska stora och utan att egentligen känna till dem skulle jag våga påstå att det finns bra områden och sämre områden där.

Kolla upmystreet och ofstead för den del av området du kikar på lägenheter i.
  • Lenora
    mammatillunderbaraste skrev 2012-01-24 00:54:35 följande:
    Ok
    Men, så länge ni hamnar någonstans som är ok en tid så blir det lättare att flytta till ett bättre område när du pratar med folk, kan åka och titta osv. 

Det är inte lätt det där med att hitta en bra bostad. 
  • Lenora

Och lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Mina första år i England var ganska tuffa men nu kan jag säga att jag älskar mitt liv här. Jag vill absolut inte verka negativ till er flytt.

Svar på tråden Flyttar till london,men vad är mest viktigt