Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

"pottränat" 7månaders

Förra veckan testade jag sätta min 7månaders kille på pottan ( bara för skojskull o se hur han reagerade) jag satte honom där direkt när vi gick upp o han både kissade o bajsade, detta sporrade mig en aning så på tisdag morgonen gjorde jag samma sak, med samma resultat. Har fortsatt att sätta honom på pottan på morgonen när vi går upp o han kissar varje gång. Jag funderar nu på att utveckla detta, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Igår satte jag honom på pottan efter att han sovit o han kissade varje gång. Idag på fm när han sov ute hann jag dock inte få av honom kläderna (hur snabbt kissar de när de vaknat) bajsning har vi inte prickat fler gånger....tyckte det var något på gång i dag men han reste sig bara när jag satte ner honom så då struntade jag i det, lite senare så bajsade han i blöjan... Tänkte även att jag kanske skulle sätta honom efter att han ätit, men när, för antar att han inte kissar direkt efter mat Alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden "pottränat" 7månaders
  • Sommarnatt2010

Tanken var ju inte att börja nu utan testade mest för kul men när det prickade så rätt så blev jag sporrad att fortsätta.... På morgonen känns det som han skulle kunna sitta hur länge som helst, men senare på dagen är det tråkigare då ställer han sig upp, sätter ner honom en gång till men ställer han sig igen då så struntar jag i det, som sagt inget tvång här, Det lilla jag har läst om EC så verkar det som att han är för gammal...att man ska börja så väldigt tidigt för att signalerna inte ska försvinna...

• Sommarnatt2010

Tack då ska jag kolla där

• Sommarnatt2010

Jag försöker hinna med att sätta honom på pottan när han vaknat...får nog börja sova utan kläder =)

Det som är klurigt är alla andra tillfällen under dagen...Men det kanske kommer naturligt om de lär sig kissa på pottan efter uppvaknande...

Däremot det där med bajs är svårare...Han tar i för kung o fosterland så det går liksom inte missa, men när man ser det så är det ju redan för sent...Ska försöka studera honom ännu bättre o se om jag kan hitta något mönster...Man ser oxå oftast att han stannar upp när han kissar, men då är det ju oxå för sent.

Men lärde er dotter sig att ljudet betydde att man skulle kissa/bajsa. Det går alltså lära dem dem så pass "sent" oxå..Då ska jag testa det...

O även om jag inte lyckas pricka så mycket mer än morgonen än så är det ju en bit på vägen iaf...O så som sagt jag har inget tvång i att han ska bli torr eller så...

• Sommarnatt2010

Nu har vi haft några "dåliga" dagar, då han protesterat högljutt varje gång jag satt honom på pottan...så igår bestämde jag för att bara köra morgon ett tag, men i morse blev han grinig så fort jag satte ner honom så då struntade vi i det. Så vi vilar lite o testar på nytt om någon dag...vill verkligen inte att det ska bli negativt... Men jag är peppad att testa....

• Sommarnatt2010

Tack för era tips...Nu har han varit gnällig när jag testat så jag har gjort uppehåll ett par dagar. för att det inte ska bli negativt...Testade idag när han ändå skulle byta blöja o då var han glad igen. Så i morgon kör jag på o se om det fungerar. 

Tror till viss del att det blivit lite gnäll för att jag haft för brottom på morgonen, han har ju knappt hunnit vakna...men det är ju för att jag vill hinna "fånga" honom....Så i morgon ska han få vakna till o sen testar vi när vi går upp...Bajsandet har varit väldigt oregelbundet ett tag så det är väl mest bara lycko träff om jag lyckas med det. men det är inte hela världen...

Är inte säker på att roa honom fungerar utan det verkar mest distrahera...

Svar på tråden "pottränat" 7månaders