Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

    Bf i sep o 4:e barnet

    feelings skrev 2012-02-06 19:14:33 följande:
    Jag vet ärligt inte när jag kommer våga öppna munnen och berätta att jag väntar ett fjärde barn..
    pga förra årets hemska saker som skett så är de nog inte så där värst glada i min familj.. o inte heller i gubbens familj... men så länge han o jag är lyckliga över våra barn så ska de andra inte bry sig .. bara så trist att pga vi inte får något obdagis är så beroende utav svärmor .... hatar det ..både jag o gubben jobbar nätter o helger .. vilket gör att vår minsta behöver ju barnvakt o de stora barnen år alltid med på köpet ;)
    Får ni inte dagis för att ni jobbar OB-tider? Är det inte möjligt att pussla på något sätt så att ni inte är borta båda två? Som tur är har min kommun nattdagis, eftersom jag också har haft sånt arbete, men om vi flyttar dit vi egentligen vill bo kommer vi i så fall ha dagiset flera mil bort, och det känns inte så lockande.

    Vad var det hemska? Hade jag missat att du skrivit något nu?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia

    För de kan väl inte vara arga för att du fått missfall, eller? Obestämd


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
    feelings skrev 2012-02-07 12:39:54 följande:
    Det är tydligen svårt att få obdagis enligt den jag pratade med pga att det enbart finns två obdagis ...

    Det hemska är något jag inte kan ta upp här, men inte med missfallen att göra utan mer familjesitutationen i sig ..
    Ja, det brukar ju vara ganska hårt tryck på såna dagis eftersom det är rätt många som är i behov av det - en anledning till att starta fler kan jag tycka, men så funkar det ju tydligen inte. Vad jobbar ni med förresten?

    Okej, tänkte om du hade skrivit något som jag inte förstått, men du behöver ju absolut inte gå in på det om du inte vill. Du behöver ju inte berätta för dom att du är gravid heller, tids nog syns det och de som är intresserade får väl fråga dig Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
    feelings skrev 2012-02-07 19:12:39 följande:
    Mannen jobbar som väktare och jag som personlig assistent ... jag har sovande jour vilket är väldigt skönt för då kan jag hämta dottern tidigt .. men det är jobbigt de dagarna man jobbar flera dagar i rad.. för då får jag bara se henne en stund..

    Men nu njuter jag utav att få vara med henne ... stackarn har hög feber o förkylning o hosta, medans jag varvar med toabesök för jämnan...

    Kan tydligen inte äta choklad längre ...
    Ja, det är ju både bra och dåligt med OB-tider. Att jobba 7-16 gör ju att man knappt ser sina barn, men å andra sidan jobbar man (stor)helger och dygnet runt emellanåt inom vård och omsorg. Ge mig det ultimata jobbet tack Skrattande

    Jag är vegetarian och har märkt att jag äcklas en del av quornfärsen som jag typ alltid äter annars. Och jag är rädd att jag kommer gå upp hur mycket som helst den här gången! Hade gått upp 2 kg mellan plusset och inskrivningen, känns som att jag småäter hela tiden för att hålla illamåendet borta.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia

    Första gången gick jag upp 27 kg. Skyller på att det var tvillingar och att jag samlade på mig enormt mycket vatten på slutet. En vecka efter förlossningen hade jag 5 kg kvar.

    Andra gången gick jag upp 17 kg och där har jag inte så mycket att skylla på, haha! Hade 11 kg kvar en vecka efter förlossningen och dessa hade jag gått ner nu lagom till att jag blev gravid igen. Jag har liksom inte haft tid att återhämta mig riktigt mellan gångerna kan jag känna. Men efter den här gången ska jag väl försöka - eller försökt har jag ju gjort de andra gångerna också och har åtminstone kommit ner till invägningsvikterna varje gång Glad


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia

    Jag mår faktiskt mer illa än vad jag gjort de andra gångerna, men inte så illa att jag spyr än. Möjligtvis att det är någon efterkonstruktion att jag inte mått så illa tidigare, men så känns det nu Flört


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
    Tessilo skrev 2012-02-08 11:49:30 följande:
    Jaa vårat 4:e barn var jätteplanerat, fick ett Ma för några månader sedan och vi önskar inget hellre än att få 2 kullar :) våra stora är ju som sagt stora 11 & 10 år, sen lilla gumman blir 1 år i slutet av april och så lillbebben som e beräknad till 20:e september, så då får vi 2 täta till, helt underbart! Hoppas bara att allt ska gå vägen nu och att vi kan få bli 6 i familjen som vi alltid önskat :)
    Så ni är nöjda sen om allt går vägen den här gången Glad

    Ja, det där med att planera barn hade ju varit spännande att testa på, haha! Tvillingarna var väl lite planerade från min sida, men både lillebror och den här har mest varit "men oj då!".
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
    tinis77 skrev 2012-02-08 12:26:43 följande:
    Jag mår fruktansvärt illa!! Första jag gör på morgonen är att ta en lergigan, sen äter jag frukost nån halvtimme senare. Har mått illa med alla ungar, men så här illa har jag inte mått. Kan inte äta vad som helst, blir jag sugen på något så måste jag äta det, allt annat äcklar mig. Igår skulle vi äta revben, men jag blev sugen på räkpaj så familjen fick äta utan mig så fick jag invänta min paj.
    Haha, ja det där är väl en märklig sak. Tidigare gånger har jag äcklats av min egen mat, har nästan bara velat ha hämtmat, speciellt mot slutet. Känner viss motvilja till min mat nu också men har inte riktigt kommit så långt än. Känns ju sådär att leva på pizza och hamburgare när man är gravid bara för att man "inte kan äta annat". Känns som en väldigt dålig ursäkt. Och den där känslan av "Mm, det hade varit gott. Jag ska ha det NU!" Skrattande

    Har ni andra några cravings än då?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
    Bus Norpan skrev 2012-02-09 17:56:13 följande:
    Tack! =)

    Med Charles lossnade moderkakan och med Scott  fick jag havandeskapsförgiftning och många proppar i moderkakan. Det visade sig att jag har en grund sjukdom som ökar riskerna att mista fostret med 30% om man inte blir behandlad för den. Även ökar riskerna för att jag själv ska få proppar. Så nu är det åter en högrisk graviditet för min del. Men det kommer att gå bra fast man är ju lite mer realistisk över att saker kan gå fel.
    Jag är imponerad av att du "vågar" bli gravid igen när du har upplevt såna saker.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia

    Jag ser också redan gravid ut. Var inte jättesmal innan jag blev gravid (herregud magen från lillkillen här hemma har ju knappt hunnit gå tillbaka), men jag ser och känner att jag är större än för bara några veckor sen. Även min sambo påpekade att jag var "fet" Flört Det känns lite sådär eftersom jag inte berättat det för släkten än. Min mamma ska komma hit idag så jag vet inte riktigt hur jag ska dölja magen utan att hon börjar misstänka något. Inte för att jag ser smällgravid ut men..

    Vi ska göra KUB-test den här gången. Vet inte varför egentligen, men vi tänker göra det i alla fall. Har fått tid den 1 mars för själva ultraljudet. Tyvärr är de lite snåla här i min kommun så det blir att åka till Göteborg och göra det privat. Och om det skulle visa ett dåligt resultat.. ja, då får vi ta det då.

    Cravings vet jag inte om jag kan kalla det, men vissa saker är ju väldigt gott. Inte så att jag börjar gråta om jag inte får dom, men nästan Flört Blev skitsur på min sambo här en dag för att han hade ätit upp en bit tigerkaka som jag hade sparat. Märker mest att jag ogillar saker, typ varm mat.

    Den här veckan har jag varit mer illamående än vad jag varit någon gång tidigare, men igår kändes det faktiskt lite lugnare. Hoppas att det bara var något tillfälligt. Är inte alls sugen på att vara illamående. Går snart in i vecka 11 så det slutar förhoppningsvis snart.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Bf i sep o 4:e barnet