Tre barn- vilken bil?
Hej! Är gravid med nr tre. Är nyfiken på vad ni andra trebarnsfamiljer har för bil.
Är ni nöjda/ missnöjda med ert val?
Hur har ni barnen placerade i bilen?
Ska bli mycket intressant att läsa era svar (om det blir några)!
Hej! Är gravid med nr tre. Är nyfiken på vad ni andra trebarnsfamiljer har för bil.
Är ni nöjda/ missnöjda med ert val?
Hur har ni barnen placerade i bilen?
Ska bli mycket intressant att läsa era svar (om det blir några)!
Vi har en 7-sitsig Seat Alhambra, alla 3 barn i baksätet.
Vi är nöjda, tyvärr drar den lite mer bensin än en vanlig kombi, men vad ska man göra. Vi hade en Skoda Octavia tidigare och den blev alldeles för liten med 3 barn bak.
Kommer följa denna tråd. Vi väntar visserligen barn nr 2, men vår volvo XC70 är för liten för oss, med stolar mm.
Jag vill gärna ha en familjebuss, har provat en Fiat Ulysse och tycker den är kanon eftersom det är skjutdörrar på båda sidorna. Vi åkte 6 vuxna, 1 barn i stol, 1 resväska/person, 1 barnvagn + 1 golfbag i en sån. dvs fantastisk packningsförmåga.
Vi har en Saab 9-5 som familjebil. Helt klart den bästa bil vi haft men nu har jag fått för mig
att det kommer bli trångt i baksätet oavsett om det sitter en vuxen eller ett babyskydd i mitten där.
Tack för att ni svarat!
Vi har ju som sagt en XC70 och vi kan INTE ha två bakåtvända stolar ibak. Finns inte en chans att man kan sitta framför, och absolut inte köra......
Vi har tre bilstolar bak, i en gammal 945:a. En volvo alltså. Sjuuukt trångt. Otroligt bändigt och krångligt att få på alla bälten. Är en bakåtvänd, och två framvända.
Vi har kikat runt, och det känns som att i princip alla vanliga kombin är för små.
Den vi fastnat mest för är Citroen C8. Eller Renault Espace. Rymligt och bra, alla stolar får liksom ett varsitt säte.
Men vi är fortfarande i planeringsstadiet...
Oj trodde XC70 var stor. Undrar hur rymlig XC90 är.
På mitt jobb har vi en Toyota avensis verso som jag skulle kunna tänka mig.
Vi har en Chrysler Voyager, 7 sitsig. Har 2 barn i framåtvända stolar längst bak. En bakåtvänd stol i mitten Hur nöjd som helst! Lätt å köra, stort förvaringsutrymme. Kanon bil!
Åh måste googla...
Vi köpte en volvo V70 för 3 månader sedan, hade en saab9-5 innan.
I bilen färdas 2 killar på 10 och 12, och så lill tjejen på året, hon sitter i bakåtvänd stol på passagerar sidan baktill.
Även om Saaben kändes rymlig så är volvon större, mer ben utrymme både fram och bak, barnen upplever det som att de har mer plats i volvon kontra saaben.
Jag sitter på passagerar sidan fram, och håller med barnen, jag har mer plats för benen än vad jag hade i saaben.
Bagageutrymmet är oxå större i volvon, man kan ställ in vagnen på både tvären och längden och den får plats utan problem, även 4a fulla papperskassar med matvaror får plats samtidigt=)
Vi har en cressent barnvagn, så inte den minsta modellen av barnvagn heller*ler*
Jag har 4 barn varav en som sitter bakåt och jag har en Nissan Qashqai+2. Det är trångt en det går bra. Ska vi älla åka långt så har vi takbox men till vardags åker jag och barnen bra med en fram, två i mitten och en längst bak och då har jag plats för en brio race till lillen